Höst

0kommentarer

Ibland undrar jag var tiden tar vägen. Samtidigt så känns endel dagar som att de aldrig ska ta slut. En dubbelhet som är svår, man vill att tiden ska gå samtidigt som livet då försvinner. 
 
Här har tiden försvunnit iaf för jag har inte skrivit nåt sen augusti :O Hösten har varit helt okej. Har inte varit så kallt, första rejäla frosten var igår och det är ju slutet av oktober så det är ganska bra jobbat. Dessa två dagar på höstlovet har varit jättefina, kalla men soliga, helgen innan var det dock mycket regn. Jobbet är bättre än förra hösten vilket jag är mycket tacksam för, hade inte orkat med ett år till av så mycket utåtagerande elever med svårigheter. Det som känns av dock är att vi faktiskt är fem personal mindre efter alla neddragningar. Förstår inte hur politikerna tänker, alla vet väl att man bör satsa på barnen för att det blir billigare i längden. Men tyvärr har de flesta ett väldigt kortsiktigt tänk. 
 
Veckan som gått var fruktansvärt stressig. Inte nog med att jag skulle planera och genomföra veckans lektioner, så skulle jag planera för v.45 då jag ska vara ledig plus att jag måste förbereda utvecklilngssamtalen. Vid några tillfällen fick jag panik av stressen, usch. Har jobbat lite hemma nu på lovet, inte så mycket men nån timme, för att hinna med lite av det jag missade förra veckan. Sjukt att man ska känna så på jobbet...Men det är verkligen för mycket, man hinner inte, trots att jag tycker att jag är hyfsat effektiv och får saker gjorda under de flesta minuter på dagen. 
 
Men, nu är det höstlov och det känns mycket skönt. 
Hoppas ni har det bra i höstblåsten!
xoxo
höstlov, stressad lärare,

Kommentera

Publiceras ej