Mer sjukdom...

0kommentarer

Vi trivs bra i nya lägenheten, även om allt inte är helt i ordning än. Men trevlig är den och varit lättare än jag trott att bli sambo. Även om första tiden varit väldigt tung med sjukhusvistelse, jobbiga besked, mediciner och nya sjukdomar. För oss båda...
 
Var skönt att ha en veckan påsklov. Vi gjorde inte jättemycket utan tog det mest lugnt, skönt efter allt drama. Men var till stan hos optikern och fixade lite ärenden. Sen åkte vi in och träffade Tommys son en dag och åt lunch ihop. Ett nytt hamburgerställe med mycket goda burgare, Bastard & Burgers. Var den veckan jag fick veta på riktigt...
 
Jag har berättat för några nu iaf. Typ mamma, Conny och två vänner. Är ju ingen fara egentligen men är tungt ändå. Är något mer att hantera resten av livet och jag tycker det är tillräckligt nu. Så mycket, så tungt... Kan inte riktigt visa min deploghet och sjunka ner i den eftersom vi är två och Tommy har det så mycket värre. Måste försöka vara stark för att orka både privat och jobbet. Men tungt är det. 
 
Den här veckan har jag varit hemma. Inte supersjuk men förkyld med huvudvärk, ont i halsen, hes och trött. Tror det är mer som spökar men har bara inte orkat. Är ju två i klassrummet för tillfället så kunde vara hemma utan dåligt samvete. Är bara plånboken som får lida och det överlever jag. Men fy vad mycket jobb jag har nästa vecka. Rätta nationella prov i svenska och matematik, göra sista, göra muntliga, har inget planerat, möten och då ska Tommy till läkaren... För mycket... 
 
XOXO
Sjukdom, påsklov, stressad lärare, ångest,

Kommentera

Publiceras ej