Tiden går fort

0kommentarer

Kan inte fatta att det redan är 9 juli. Var tog egentligen juni vägen? Har varit skolavslutning, jobbade en vecka till och varit ledig i två veckor redan, shit liksom! 
 
Först och främst, Tommy hjärtgrej gick bra och han har mått bättre sen dess. Dock kommer det inte att hålla så länge så han är redan satt på väntelista för ett annat ingrepp i höst. Oroar mig redan men kan inte göra så mycket... 
 
För det andra, överlevde ett läsår till. Den här gången känns det verkligen som att det var på håret, fy fan vilket år. Hösten var verkligen hemsk. Blev bättre under  våren men var ingen dans på rosor då heller direkt. Väldigt sliten...fortfarande faktiskt. Tommy tycker jag ska byta jobb men svårt, är ju det här jag kan, det jag är utbildad till, och enda riktiga jobbet jag haft. Men, vi får se. Är ju mycket nedragningen i höst så kanske inte pallar längre. Blev lite irriterad innan jag slutade nu för chefen hade skrivit att jag skulle göra en sak som hon inte pratat med mig om vilket jag tyckte var lite fult. Att jag skulle ha ett ämne mindre i min egen klass för att ha ett i en annan klass bara för att en kollega inte vill. Chefen höll med om att det inte var helt schysst men sa att jag kunde göra det inte den andra. Fast jag fick i all fall framför att jag tycker det är frustrerande och inte okej att visa av oss gör mer än andra för att de inte vill/orkar. Jaja, får se hur det blir i höst, vill inte och ska inte tänka på det nu!
 
Har hittills haft en skön semester. Började med riktigt varma dagar men nu är det tvärtom kallt, fyy, regnat och blåst. Men man kan inte få allt. Haft några dagar med sol och bad iaf. Nu ska jag återgå till min bok, för det är något jag verkligen gjort, läst, ljuvligt!
Sjukdom, semester, stressad lärare,

Kommentera

Publiceras ej