julen 2018

0kommentarer

Tänker att även om det är sent så är det väl dags, att visa upp julen 2018. Firade två stycken, en på söndagen med alla syskon, smågrabbarna, mamma2 och hennes sambo. Blev julbord, tomte och prat. Sedan firade jag och Tommy jul med mammas familj på själva julafton. Största problemet var att från fredagen och framåt så var jag verkligen jättehängig med ont i halsen, kände mig lite febrig och ont i huvudet. Borde väl legat hemma i sängen men näpp, missa julafton tänkte jag inte göra :P
 
Det är alltid trevligt när alla syskonen träffas, är inte så ofta vi gör det. Smågrabbarna  var lite överexalterade inför tomtens besök. När de skulle hjälpa till och dela ut paketen stod de och hoppade, haha, så söta. Jag fick presentkort på hotels.com, perfekt, har fått det förut och det är trevligt att kunna ligga på hotell utan att betala mer än kanske hundra kronor. Har varit i Västervik dessa gånger, får se om det blir det igen.
 
 
 
 
 
På julafton gick jag och Tommy till fiket och åt frukost. Kändes lyxigt. Vi tog en biltur och tände ljus på hans pappas grav innan vi gjorde oss i ordning för julfirande hos mamma och Conny. Där blev det också julmat, självklart, ihop med mormor, moster, Majbritt och Elin. När det var dags för paket var Elin och jag tvungna att öppna våra paket från mamma och Conny exakt samtidigt. När jag såg innehållet blev min första reaktion, ska nån dö? Är nån sjuk? Vad håller ni på med? I paketet låg en postväxel på 25.000kr. Sjukt! Vansinnigt snällt av dem men oj vilken chock. Fick böcker, pengar, coca-cola-flaskor och choklad. Fick även ett fint silverarmband av Tommy i samma design som halsbandet förra året från Vk-design. 
 
 
 
Vi åkte innan de andra började med julklappsleken. Jag var verkligen helt slut. Tillbringade kvällen i Tommys soffa och tog en liten tupplur också. Bra dag!
familjen, julafton, sjuk,

Kommentera

Publiceras ej