Semestertripp

0kommentarer

Längesen jag var här. Men kände att idag, när jag sitter och väntar på sjukhuset på att Tommys hjärtoperation ska bli klar, behövde jag skriva.
 
När jag fyllde år fick jag presentkort på tallink silja av mamma2 och syskonen. Hade tänkt ta en båtresa under våren, men våren blev ju inte riktigt som vi hade tänkt med hjärtsvikt, hjärtintensiven och nya mediciner for både Tommy och mig. Har tagit upp det några gånger, att presentkorten går ut i augusti men vi fick inte arslet ur vagnen helt enkelt att boka något. Och dagarna gick. Sen frågade vi mamma och Conny om de ville följa med så helt plötsligt blev det en liten semestertripp. 
 
Vi bokade en resa till Åbo med Galaxy på fredagen och åkte på måndagen. Fanns ingen buss tycärr utan vi fick ta bilen. Men gick smidigt och halv åtta avgick båten. Vi slöade lite i hytten innan middagsbuffén. 
 
 Hytterna var riktigt bra, små men med ac och faktiskt sköna sängar. Vi sov jättebra.
 
 
 
 Maten var också jättebra. Var lite rörigt först när man skulle ta men vi hade tur och fick ett bord direkt innanför dörren, både på kvällen och vid lunchen dagen därpå, så vi kunde ta det lugnt. Mycket gott! Åt mycket och åt dessutom dessert, båda dagarna. Betydligt mer än jag borde men hade bestämt oss för att lyxa till det. Vinet dom ingick var dessutom gott så blev några glas av det med 😉
 
På kvällen var vi lite trötta men tog en timme i baren typ. Var inte så mycket folk där, lugn resa med mycket familjer. Perfekt för oss. Var kul! Vi slöade ganska mycket. Låg på sängen och läste, tog en fika, och på vägen hem kunde vi sitta ute i solen, mysigt. 
 
 
 
 
 
Sen var det lite kul att Tommy känner igen sig i Stockholms skärgård så kunde peka ut var vissa bodde och vad ställen hette. Är väldigt fin skärgård! 
 
Vi var inte jättesugna på att åka innan vi kom iväg men att kasta bort en gratisresa kändes ju väldigt dumt. Vi hade tvåtusen gratis och fick betala typ 200 samt frukost, öl och fika. Valde finare hytter bara för att få fönster och det var helt klart värt det. Mycket bra. När vi kom hem kunde vi konstatera att det blivit mycket bättre än vi kunde trott och att det varit en riktigt trevlig och skön liten semestertripp! 
Buffe, Galaxy, Kryssning, TallinkSilja, semester, Åbo,

Kommentera

Publiceras ej