Flytt, städ o sjukdom

0kommentarer

Förra helgen spenderade vi med att flyttstäda. Var så slut att vi lade oss mellan tio och elva på kvällarna., trots att det var helg. Jag gick hemifrån runt nio på lördagen och var hemma vid sju. Mamma och Conny fick hjälpa mig med fönstren for jag nådde inte utsidan och Tommy hjälpte mig med golven. Men det mesta gjorde jag själv. Hemskt, jobbigt och jag grät till och med en skvätt för att jag var så himla trött. Och irriterad. Älskar mamma men usch vad hon irriterar mig, får mig att känna mig som två år och som att jag inte klarar nåt. Du måste göra det där, inte många dagar kvar nu. Nej tack, jag kan klockan och dagarna i månaden. 
 
I söndags hade jag besiktning av lägenheten. Med pappa. Usch vilken ångest det gav mig. Men det gick faktiskt bra. Men var väldigt skönt att få lämna nyckeln och gå därifrån. I lite snöfall, usch. Sen under veckan har vi varit i Tommys lägenhet och städat. Mamma och Conny hjälpte också topp en kväll. Men nu är det över. Sista veckorna har varit tuffa. Och nu trodde jag det var över... Men näpp...
 
Tommy har mått extra dåligt sista månaden. Inte orkat nästan något, sovit dåligt och den här veckan tvingades han åka till vårdcentralen för att få andas syrgas. Har varit förkyld också och det gör ju astman sömre, men inte så här... Sen i torsdags skickade vårdcentralen honom med ambulans till akuten. Och för har han varit sen dess. Så dåliga värden att han inte släpps hem, 160 i vilopuls, bara det är illa nog. I fredags var mamma, Conny och jag där efter jobbet och igår tog jag bussen. Där ca 2,5h och åkte buss 3h. Men var skönt att vara hos honom. Bättre men fortfarande jättedålig. Vet inte riktigt vad som kommer hända. Får inte komma hem idag heller. Vi ska snart åka dit... Orolig. Vill bara gråta... Vet inte hur kan ska hantera sånt här... Vad gör man? 
Sjukdom, Sjukhus, ångest,

Kommentera

Publiceras ej