Sjuk, jag är suuk

0kommentarer

Är det nån som inte blir som en tvååring när de är sjuka? Någon som inte vill bli serverad mat, mellanmål och kall dricka på sängen? Jag erkänner, blir som ett barn när jag blir sjuk. Men tycker man får det. 
 
Började i måndags kväll. Kände mig lite hängig bara, trött hela dagen. Sen på tisdagen vaknade jag med lite ont i halsen. Dagen var tuff, elever som bråkade rymde och sa fula ord trots att vi var tre vuxna gick det åt skogen. Halsen gjorde mer och mer ont och jag kände mig febrig. Satt kvar efter jobbet och skrev planeringar och kopierade för två dagar ifall jag inte skulle orka jobba. Och det var tur. Mått skit. Äger ingen termometer men måste ha haft feber, kanske har jag det fortfarande. Ont i huvudet, matt, yr ibland, snuvig och ont i halsen. Bättre idag men tror inte jag kommer orka jobba imorgon heller. Får se om ett par timmar. 
 
Känns som jag blivit en klenis. Förr tog det tid innan jag stannade hemma från jobbet. Men känns som att alla år av stress, allt jag varit med om samt olyckan har gjort att jag inte tål så mycket. Ger liksom upp fortare... 
 
Magen kurrar, dags för frukost. 
Hoppas ni håller er friska! 
förkyld, sjuk, stressad lärare,

Kommentera

Publiceras ej