Hest & varmt

0kommentarer

Varit dålig hela veckan men jobbat. I onsdags borde jag definitivt varit hemma men det var nationella prov och så hade jag bestämt träff med en kollega för att diskutera proven. Var matt och svag. I torsdag gick jag faktiskt hem redan vid ett för då kunde jag knappt prata, ont i halsen och jättehes, låg hemma och vilade hela kvällen. Trodde jag skulle vara bättre på fredagen men näpp, knappt nån röst alls när jag gick hem vid två. Tur det var kort vecka. 
 
Varit mycket i Näs i helgen. Fikade med mamma och Conny i fredags men sen blev Tommy lite rastlös så vi åkte ut till Näs på kvällen, fick mat så var inte hemma förrän efter nio. Vilade resten av kvällen. Igår åkte vi ut igen på förmiddagen för bryggorna skulle i. Elin med familj var cokså där, fick lunch och fika. Blev några timmar i solen, eller för mig mest i hängmattan får jag läste femtio sidor. Bestämdes att Tommy och jag skulle vara kvar och så grillade vi. Mysigt. Var fortfarande lite hes och matt men bättre. Idag har vi varit till stan ett par timmar och så fika i Näs igen. Som sagt, varit mycket där 😂.
Efter bryggorna så doppade sig faktiskt mamma. Visst var det varmt på land men 8 grader i vattnet är inte tillräckligt ❄. Annars har hela helgen varit varm och skön, dock inte innan vi åkte till Näs igår så vi var fel klädda, där sol här molnigt. 
 
 
Har en sak som stör mig. Pappa har ju uttryckt att han vill ha en ursäkt av mig och för mig känns det fel. Frågat mina syskon i omgångar och de har uttryckt att hade det varit dem så hade de gjort samma sak som mig och att jag inte ska be om ursäkt. I helgen skrev pappa till oss alla och visade saker han köpt till småungarna. Jag svarade att de var fina. Då bjöd han ut mig och Tommy till sig eller till verkstan idag. Jag skrev att kanske, vi ska till stan. Vi åkte till Näs istället efter stan så var inte i tid till viken så åkte inte dit. Jag ville egentligen inte dit. Känner att han kommer vilja diskuterade det och kräva en ursäkt och jag tänker inte ge honom en. Så vet inte vad jag ska säga till honom.....men lär bli en kaffe nån dag....vad säger jag då, vill ju inte ge mig den här gången....svårt...
 
Dags för ytterligare en kort jobbvecka, ha det så bra! 
familjehelg, förkyld, grilla, sol och bad, stressad lärare,

Kommentera

Publiceras ej