Bra helger

0kommentarer

Helgerna har varit extra mysiga och trevliga. Vi gör inte så mycket men myser i soffan, jag får hemlagat, ser på tv och vi går kvällspromenader. Ibland vill jag göra saker men oftast känns det bra att slappa. Varit väldigt trött av jobbet så behöver vila. 
 
Har funderat på min födelsedag, är långt kvar men har lite problem som behöver eftertanke. Har ju fortfarande inte pratat med honom. Vet inte hur jag ska tackla det. Har funderat på att bjuda honom men anser att han är skyldig mig en ursäkt och om jag kontaktar honom så blir det som att han är fri från skuld. Drömde om det häromnatten. Minns inte exakt men pratade med honom och fick en sån stark känsla av att det var fel, att jag återigen gav med mig, erkände att jag hade fel och kröp inför honom. Såsom jag alltid gjort. Vaknade med lite ångest och kände att nej, jag tar inte på mig det här, hans problem inte mitt!
 
Jaja slutältat. Igår gick jag till Tommy direkt efter jobbet. Vi vilade, fikade, handlade, vilade och såg på tv. Sen lagade han mat,  potatismos med grillade kycklingben och frästa champinjoner med lök, medan jag sov och sedan läste bok. Lyxigt!
 
Blev en kvällspromenad också, skönt. Dock synd att snön försvinner. Inte för att jag gillar vinter men nu när det låg typ 30cm och var lite kallt kunde def fått vara kvar istället för att börja regna och smälta bort.
 
Kärlek, Ugnsstekt kyckling, Vila, drömmar, ångest,

Kommentera

Publiceras ej