6 av 7 dagar

0kommentarer

Så illa var det förra veckan. Under sex av sju dagar hade jag huvudvärk. Inte jätteilla varje dag men det var där iaf.
 
På tisdagen var der nationella prov hela förmiddagen och mitt huvud dunkade hysteriskt, trots två migräntabletter (får ta tre). Slutade med att klassen fick titta på sin belöningsfilm själva medan jag gick hem. Gick till Tommy, sov en timme, vilade i soffan och drack två treo. Huvudet dunkade hela kvällen och när jag vaknade klockan fem på morgonen därpå med samma huvudvärk, bestämde jag mig för att stanna hemma. Sov, vilade och läste bort tiden. Fick rejält ont mitt på dagen men annars var det hyfsat. Men som sagt, minst lite ont under sex dagar kan inte vara vettigt ....
 
Tänkt mycket på varför och undrar om det är nåt farllgt men sen i nästa stund minns jag all stress på jobbet, all förlorad planeringstid då flera personal varit borta samtidigt sista veckorna. Tänker även att mycket gammal skit sitter kvar i systemet och gör att all ny stress blir för mycket. Vet inte, men det är min teori iaf.
 
Nu är det sovdags. Sista dagen innan sportlovet imorgon. Godnatt 
Kärlek, Oro, Symptom på stress, huvudvärk, stress, stressad lärare,

Kommentera

Publiceras ej