Löjlig?

1kommentarer

Nu kommer nog ni tycka att jag är löjlig men för mig känns dessa saker jobbiga.
 
Har fortfarande inte pratat med pappa och det är tungt när han är hos grannen, vill knappt gå hem eller vara hemma då. Mitt hem känns inte tryggt liksom.
 
Samma sak med att vissa av mina vänner hälsar på pappa när jag är med. Känns också jobbigt. För jag vet ju att han tar det hejet som att de godkänner honom och i förlängningen att han gjort rätt och jag fel. Han var dessutom hemma hos mamma häromdagen för att lämna en sak. Visst att de är hans vänner också men de har varit väldigt irriterande på honom. Och jag är hennes barn så genom att prata med honom utan att nämna mig och att han gjort fel så känns det som att de tycker det är ok vad han gjort och säger att jag gör fel eller iaf överreagerar. 
 
Så frågan är, är jag löjlig, eller jättelöjlig, som känner mig sviken? Tycker ju att de närmsta borde vara på min sida, åtminstone utåt sett. Vet inte. Så osäker, vet inte hur jag ska hantera nånting längre. Men jag tog illa vid mig iaf...dessa saker fräter fortfarande, fast det gått flera dagar...
 
Hade en ganska bra helg iaf. Jag fick in tre tvättkorgar med kläder,  som varit sen flytten, i garderoben och så hjälpte mamma mig att sätta upp en hylla. Tommy och jag plockade lite svamp och körde lite bil. På söndagen var det lugnt, regnade massor, jag fikade hos mamma, läste i sängen och allt var bra. Tills jag helt plötsligt fick världens ångestattack, blev tvungen att gå upp, röra mig och andas. Tog fram och åt lite för att ha nåt att göra, var ashungrig. Men blev jättelåg efteråt och det har hållt i sig under veckan. Sen misslyckades jag med våra kantarellmackorna, bränd botten. Blev en biltur och lite prat iaf. ❤️
 
Imorgon är det fredag igen och det ska bli skönt... 
Besviken, Kärlek, familjen, ångest,

1 kommentarer

Elin

21 Sep 2017 22:58

1. Nej du är inte löjlig! Känner du dig löjlig? Eller är det vad du tror att andra tänker om dig?
2. Har du sagt till dina vänner eller din mamma att du känner såhär?
Ja? Okej riktigt dåligt att de inte bryr sig om det och inte står bakom dig!
Nej? Du borde prata med dom! Hur ska de annars veta? Ibland så tycker man att andra borde tänka själva men ofta iallafall upplever jag det ofta så får man hjälpa andra att tänka! 😂😂

3. Du måste sluta förminska dig själv Svensson! Du är så himla bra!
Jag förstår att alla saker du skriver är jobbiga, att se honom, att veta att han närsomhelst kan dyka upp osv osv osv.
Bara för att tiden går betyder inte att saker och ting glömms bort eller försvinner.

Du måste sluta tänka på honom och bara tänka på dig själv!
Vad får dig att må bra?
Man får också tycka synd om sig själv! Men man får inte glömma bort o sluta göra det också! för att komma vidare!
Det är inte du som förlorar mest i det här, det är din pappa som förlorar sin fina dotter.

Ett år sedan fina baloo, liten tassbebis gick bort! Det finns inget bättre sällskap. Det kanske är dax att fundera i nya banor, kanske är det dax?

Käka ihop någon dag? En lördag vore fint 👍

Många kramar till dig 💙💜🍀💜💙



Svar: Det är mer så att jag inte litar på vad jag känner för jag är extra känslig efter allt som hänt, så måste ventilera och få veta hur andra tolkar samma situationer. Sa det till vännen (gav förklaring men verkade inte förstå) men inte till mamma. Hon har gjort så mycket för mig att jag vill inte dra upp sånt. Hehe ja många behöver hjälp med att tänka.Känner mig så sviken av honom. Och liksom snuvad på en pappa. Som lillebror sa "mammas nya bryr sig ju mer om vad vi gör än vad pappa gör". Värsta är ju att han går runt som att allt är normalt och att han inte gjort nåt fel/konstigt. Förstår inte vad han förlorar utan bara vad vi tar ifrån honom för att vi är dumma mot honom.
Ja, Baloo var en bra katt, vän, sambo och terapeut, djupt saknad. Men eftersom Tommy är allergisk så väljs katt bort just nu.
Du är så klok och snäll min kära vän 💙💚 Tack! Vill gärna träffas men ni tre lördagar är
jag upptagen, födelsedagar. Men sen, får höras! Många kramar till dig och din familj, hoppas ni har det bra! 💛💜
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej