Löjlig 2?

0kommentarer

Haft en ganska bra helg. Lite ont i axeln och låg, annars bra. Tommy lagade mat både fredag och lördag. Igår blev det en svampsväng för oss ihop med mamma och Conny. Behövde inte gå så långt för det fanns rejält med trattisar och gula trumpetsvampar. Jag hade med mackor med stekt ägg och falukorv. Var uppskattat. Idag bjöd de oss på lunch på Kårtorp. Också uppskattat.
 
 
Igår blev jag dock sårad och irriterad av en kommentar mamma fällde. Hon frågade om jag pratat med pappa, nej sa jag. Då sa hon att du är lika envis som han så risken är att ni aldrig kommer prata igen. Blev sårad och arg så bara stirrade på henne. Hon skrattade lite. Jag tyckte inte det var roligt... Att bli jämförd med någon som väljer att inte umgås med sina barn, som skriker och skäller ut familj och vänner för ingenting, det svider. Och det får mig att förstå att de inte fattar. Inte förstår hur ont det gör att pappa väjer bort oss, hur mycket vi lidit genom åren av allt han sagt och gjort. Jag blev sårad och de förstår ingenting... 
Kärlek, Skogen, Svampplockning, Sårad, helg, ångest,

Kommentera

Publiceras ej