Höstlov

0kommentarer

Har haft höstlov den här veckan. Varit skönt att inte behöva tänka på tider och styra och ställa. Dock har det varit lite tråkigt och jag haft fortfarande svårt att vara ensam så haft lite ångest också. Men inga problem att ligga i sängen till runt tolv, sova och läsa, slafsa runt i pyjamas och sen gå ut en sväng på eftermiddagen. Tommy och jag har varit och fikat och åkt lite bilturer. Igår var vi i stan ihop med hans son och gick lite i affärer. 
 
Annars har det inte hänt så mycket spännande. Jag har läst, tittat på tv, pusslat och målat lite i min målarbok. Vi har som sagt tittat på djur, varit på tre kyrkogårdar på kvällstid, (pestkyrkogården i Norrköping i söndags när vi hämtade Conny, sen tönt ljus på Tommys pappas grav samt på morfars ). Vi har blivit stoppade av polisen vid två tillfällen. Är ju bra att de är här nere men snälla låt oss vara. Första gången gjorde Tommy en u-sväng för att en bil åkte precis bakom oss, visade sig vara polisen som också svängde och stoppade oss. De var civilklädda och definitivt inte intresserade av oss. Lyste inte ens in i bilen eller slog på datorn utan vi pratade om de djur vi brukar se på våra turer. Andra gången skrattade vi och Tommy fick blåsa och de kollade körkortet och bilen i datorn. Pinsamt men lite roligt också. 
 
Igår var Alex här på middag, hon har ju fyllt år. Bjöd först på lite plock som korv, gurkor och oliver. Sen blev det biff med rotfrukter och rödvinssås. Gott. Mycket vin och prat också. Efter nio kom Tommy och Becka, så vi drack kaffe och pratade en timme innan vi skjutsade hem dom. Trevlig kväll! 
 
 
 
Gott och trevligt! 
Idag har Tommy och jag varit hos Jonna som fyller år. Trevliga timmar, första gången jag var där, mysigt. 
Nu ska jag fixa naglarna och sedan är det sovdags. Godnatt och ha en bra vecka 👍
Kärlek, Kött med rotfrukter, ensamhet, höstlov, stressad lärare, ångest,

Kommentera

Publiceras ej