Grön låg onsdag

3kommentarer

Ojoj när jag nu äntligen har något nytt att visa höll på att glömma Karins Gröna onsdag. Det var i grevens tid, men nu är jag här. När jag var och shoppade sist hittade jag ett nytt lack av Essie, nämligen On The Roadie. Har lite svårt att beskriva färgen så ni får titta istället.
 
 
 
Lacket gjorde sig extra väl mot svarta byxor och min rosa rosa poncho. Som alltid är Essies lack lättmålade och täcker bra.
Idag kände jag mig dock inte grön längre utan det blev Oriflames Strawberry, också väldigt fint. 
 
 
Idag har det varit en tuff dag, inte med eleverna men med mig själv. Svårt med tålamodet, ingen ork och jag har fått gå ut och andas vid flera tillfällen. När vi hade onsdagsmötet slutade det med att jag tog datorn och satte mig ensam vid bordet bredvid för jag klarade inte att sitta mitt ibland alla (hade jag inte varit sekreterare hade jag nog gått därifrån). Tror en del av det är att jag hade medarbetarsamtal igår och vi pratade om min arbetssituation, mitt privatliv och mående. Skönt att få säga vissa saker samtidigt som det är jobbigt när det dras fram i dagern... Jaja bara att hoppas på en bättre dag imorgon :-)
Essie, Essie - on the roadie, Oriflame - Strawberry, ensamhet, grön onsdag, stressad lärare, ångest,

3 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

29 Mar 2017 22:05

Jättefint! Och en stor styrkekram!! <3 Jobbar du på Vammarskolan? Har ju varit rätt kaosartat där på sistone...

Svar: Ja det var fint! Tack så mycket <3 Nej gör jag inte. Ja det har det, bättre där nu dock. Känns som det är kaos lite överallt, inte bara inom skolans värld...
Alexandra

Lottsky

30 Mar 2017 06:05

Vackert lack, har själv stått och fingrat på det där måånga gånger men varit "duktig" och inte lagt det i korgen. Många varma tankar till dig, med hopp om att du mår bättre snarast!

Svar: Ja det är fint! Duktigt av dig. Finns ju så många fina lack att man kan ju inte köpa alla tyvärr. Borde finnas som ett bibliotek för nagellack, man får låna ett och använda det en vecka och sedan byta 👍 Tack så mycket!
Alexandra

Lottsky

01 Apr 2017 14:18

Vilken bra idé, ett lackbibliotek! =) Skulle helt klart komma dit och låna! ^_^

Kommentera

Publiceras ej