Första dagen

0kommentarer

Första semesterdagen brukar se ut som följer. Sover länge, ligger kvar, läser, kelar med katten, hämtar frukost bestående av jordgubbar och mjölk samt macka och självklart en liten tallrik till katten. Stannar kvar till runt klockan 14, rekordet är 15.30.
 
 
Men i år är jag på väg upp nu, halv ett. Har inga jordgubbar för jag orkade inte handla igår. Har ingen katt som ligger tryckt mot mitt ben och spinner. Är låg. Deppig. Inte ens boken är bra. Kom över mig igår eftermiddag, vet inte hur eller varför, det bara kom. Den dag som brukar vara den skönaste, när man vet att hela sommarlovet ligger framför en. Men varit hos Tommy torsdag till söndag och så igår när jag gick hem sjönk jag. Låg på soffan hela kvällen och tittade på serier. Och åt. Som vanligt. Och nu saknar jag Baloo något fruktansvärt... Hoppas du har det bra kära lilla kattbebis ❤
 
Saknar, ensamhet, låg, semester, älskade katt,

Kommentera

Publiceras ej