Sportlov

0kommentarer

Så har åter ett sportlov gått till historien. Hände inte så mycket egentligen. Vädret har dock varit skumt. Barmark och vår i måndags, snö tisdag, snöblandat regn, allt borta på onsdagen, blåsigt, vår och blåsigt och så i lördags kväll och natt snöade det massor och på förmiddagen hade det smält bort. Wierd.
 
I måndags var jag på läkarbesök (väntetid 3veckor...) för min huvudvärk. Läkaren ställde mycket frågor och var noga med mina svar. Fick göra en rad enkla tester för att kolla neurologiska förmågan för att utesluta allt farligt. Föga förvånande kom hon fram till att jag lider av migrän och spänningshuvudvärk. Hon sa att det verkade bero på mitt arbete och undrade om jag kan ändra något i min arbetssituation för att underlätta stressen och därmed dämpa huvudvärken. Måste erkänna att jag skrattade lite när hon sa det...
 
Efteråt åkte jag till mormor som tyvärr inte var hemma. Satt i hennes fåtölj och läste i två timmar innan hon kom och det blev fika. Lyckades därefter låsa mig ute när jag gick till tvättstugan så jag fick låna tofflor och jacka av grannen för att gå till mamma och hämta extranyckeln. Snyggaste outfiten ever. 
 
Tisdag och onsdag hände inte mycket, lite småstädning och så fika ute med Tommy och boken. Kvällarna var jag hos Tommy. På torsdagen städade jag lite mer. Läste och såg på tv. På fredagen städade jag det sista och sedan kom Eva på fika vid halv 3. Längesen så blev mycket prat. Tommy lagade sedan mat och vi tittade på tv samt drack ett väldigt gott vin. 
 
I lördags var det en mycket trevlig dag. Jag lånade pappas bil så åkte vi till stan för att hämta ut mina nya solglasögon. Tommys son kom och det blev lite shopping samt lunch. En biltur och en handling senare var jag hemma och efter en dusch mötte jag pappa och Kerstin samt två av deras vänner för middag. Resten av helgen spenderade jag mestadels på Tommys soffa. 
 
Var en bra lördag men annars en lite tuff helg. Kände mig ganska låg hela lördagskvällen och söndagen. Svårt att få upp humöret när man vet vad veckan ska innehålla... Men nu är vi igång...
 
Fika, Symptom på stress, böcker och läsning, lärare, sportlov, stress, vänner, ångest,

Kommentera

Publiceras ej