Grön jobbig onsdag

2kommentarer

Onsdag igen och idag är jag med på Karins Gröna Onsdag. Har testat drag marble med Essies - Saint tropez som grund och a-england - Tess D'ubervilles. Målade basen, lät torka, målade ett flödet lager till, droppade i lack två och drog genom dropparna med en tunn pensel. Behöver helt klart träna mer på detta, ska nog använda nåt tunnare att dra med nästa gång samt mer lack.
 
 
Den här veckan har inte varit okej. Möten, strul med elever, utbrott och jobbiga mail. Idag har jag ångest och det är jobbigt att gå in i klassrummet... Men samtidigt fick jag igår två fina kort och bekräftelse på att jag är lite omtyckt iaf. :-D 
 
Mina kollegor har jobbfest med spelkväll medan jag äter middag med Lina. Orkade inte vara kvar där.
Halva veckan gjord. Trevlig helg ;-)
A-England, A-England - Tess D'ubervilles, Essie, lärare, nail art, ångest,

2 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

15 Feb 2017 22:16

Fint!
Jobbigt med ångest och jobbiga situationer. Stor kram!

Svar: Tack!Ja det är jobbigt, speciellt när man inte vet hur man ska lösa det...
Tack! Kram
Alexandra

CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö

16 Feb 2017 09:29

Fint, lite japansk tuschmålning i stilen. Jag hade ine hört talas om drag marble förut, men nu vill jag testa själv.

Ångest är något jag inte önskar min värsta fiende. Hoppas att saker och ting bättrar sig för dig snart.

Svar: Är kul och ganska lätt. Finns massa tips på instagram o Youtube.Nej det är inget kul alls. Har inte allvarliga attacker men tillräckliga... Tack!
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej