Alexandra

0kommentarer

I fredags var det den sjuttonde februari och då har jag namnsdag och lillebror fyller år. Skulle åkt in till stan för att vara barnvakt men istället hämtade Filip mig efter jobbet och så åkte vi och fikade med smågrabbarna och pappa. Därefter tog pappa och jag över och spenderade ett dygn hos pappa. Bror och Erik är väldigt enkla att ta hand om. Lite gnälligt när de är trötta annars så gör de som man säger och sköter sig ganska mycket själva, leker ihop och så. 
 
Vi skulle ha grilla korv när vi kom ut men klockan var för mycket så pappa tände i grillkorgen medan jag stekte korven istället. Pappa och Bror stod ute lite och tittade, är ju mysigt. Blev pyjamas och lite mys efteråt och sedan lade sig pappa med grabbarna och tittade på rallyfilm medan jag läste, drack vin och kelade med hunden och katten i soffan. Vi pratade lite och såg på film innan vi våra somnade i soffan.
 
På lördagen gick jag upp runt halv åtta och fixade frukost till oss. Grabbarna var glada och lekte med pappas leksakslåda. Blev en timme utomhus, gick en minipromenad och lekte lite i grushögen.
 
Efter att Erik sovit en timme gjorde vi oss i ordning för att åka hem, vilket Bror inte ville. Vid typ tre var vi i Söderköping och fikade med Kerstin och vid fyratiden landade vi i lillebrors nya hus. Var en mysig helg. <3
 
barnvakt, familjehelg, faster älsklingar, skärgården,

Kommentera

Publiceras ej