Julafton 1

0kommentarer

Sista dagarna innan jul var tuffa på jobbet. Var en incident då en elev sprang genom korridoren med en sax i högsta hugg och skrek jag ska döda honom. Jag ställde mig iväg, var många barn i korridoren, och hade tur så jag fick tar i handleden och kunde hålla fast honom. Lotta kom sen och höll i handen med saxen. Hann bli lite rädd, saxen var vass... Annars har det känts att det är nära lov, min energi har varit typ noll. Men det är mysiga dagar då vi pysslat med våra faddrar, pysslat själva, haft storsamling, sett på film och ätit godis. I år blev det "de fem legenderna" och så tyckte ungarna att de går ju i 6an så de borde få ta med godis, vilket de fick. Mysig eftermiddag.
 
Men så var skolan slut för terminen. Jag var knappt hemma på hela veckan, bara sov där, gjorde några ärenden och så skjutsade Tommy runt mig lite så sista julklapparna fixades. På fredagskvällen lagade han mat och vi drack lite för att fira. Sen kom julafton 1.
 
Julafton 1 blev på lördagen hos mamma2, Peter, alla syskon, smågrabbarna och Chris. Jättemysigt. Fick en hotellövernattning samt två presentkort. Bror var så söt, när han hämtade paket från tomten tog han i hand och sa tack. Erik och han slet upp sina paket men blev glada för allt och sa titta mamma/pappa och höll upp en T-shirt. Gulligt. Sen lekte de järnet.
 De fick varsin målarbok när jag kom, räddade väntan på Tomten lite iaf ☺ 
 
 
 
 
 
Mysig dag. Och senare ska jag berätta om julafton 2 😂
Kärlek, Tomten, familjen, julafton, stressad lärare,

Kommentera

Publiceras ej