Sista veckan

0kommentarer

Kan inte fatta att sommaren typ är över och det är dags att börja jobba på måndag. Hur kan det ha gått så fort? Dock lever jag fortfarande i förnekelse så detta är inte sista dagarna på sommarlovet!! 
 
Veckan har mest bjudit på massa plockande i lägenheten, burit massa upp och ner till förråd och vind. Börjar se hyfsat ut faktiskt. Idag fick till och med mormor komma och se hur det ser ut (efter att vi tagit en fika på Lilla blå) . Kvällarna har spenderats på verandan med Tommy. I måndags var sista allsången och då var jag med mamma och Conny ut på middag på Latitud, mycket gott. 
 
Det jobbigaste har varit pappa, sett honom många gånger i veckan. Han har varit ute och druckit fredag till måndag. I söndags var han ganska berusad. Tommy satt med honom ett tag och då hade han sagt att han ville prata med mig och undrat om jag skulle komma dit. Sen i måndags såg jag honom flera gånger och så till slut kom han och satte sig vid bordet bredvid mig på verandan. Vi var fem personer som satt där redan och han gjorde ingen tendens vad jag såg att prata med mig. Han sa ett allmänt hej och satte sig med en öl. Jag gjorde det inte lätt för honom och tog inte första steget och allt som hade krävts var att han åtminstone sa hej Alexandra, men näpp. Sårande samtidigt som det faktiskt är skönt att slippa höra hans skit. 
 
Ganska snart kom dock Tommy och räddade mig. Hans kusin med familj kom på spontanbesök, de hade inte träffats på över två år, så jag blev presenterad. Blev orolig först dock för det tog ett bra tag innan han hämtade mig. Först när jag kom dit gick jag fram och hälsade på Tommy men han presenterade mig inte så jag gick igen, kändes konstigt. Men sen så blev det bra! Trevlig familj! 
 
Nu är det dags att göra sig i ordning för att fira moster som fyller år idag. Hon får vinflaskor, en baileys samt en solcellslampa av mig, mamma och Conny. Hoppas hon bjuder på gott fika 😁
Alkoholism, Oro, Släkt, Sommarlov, Titanix, allsång, semester, ångest,