Mycket...

1kommentarer

Jag vet att det finns människor, många miljoner, som har det så mycket sämre än mig. De är fattiga, sjuka och utan hem. Vill inte verka otacksam, men detta hjälper ju inte. Man är sig själv närmast och saker som händer en själv och de i sin närhet är jobbiga, även om man lever och har mat på bordet. 
 
Kan tycka att det räcker nu, har varit mycket tunga saker sista tio åren faktiskt. Alkoholmissbruk, bråk, arbetslöshet, utbrott på jobbet, blivit sparkad slagen biten hotad, drogmissbruk, oro, död, ensamhet, ångest och sjukdomar. Har spenderat mycket tid med att gråta och ha ångest. Kan det inte få vara lugnt ett tag? Räcker det inte för i år åtminstone? Snälla! Snälla låt det inte vara något allvarligt...
 
Första veckan med eleverna har iaf gått bra. Är ledsen att säga det men det faktum att min specialelev får undervisning utanför skolan gör mitt jobb enklare. Får dåligt samvete när jag säger det och känns som jag sviker eleven och föräldrarna, men jag kan andas på jobbet... Fy Alexandra, fy skäms... 
Oro, Skolstart, lärare, stressad lärare, ångest,

1 kommentarer

Elin

26 Aug 2017 07:18

Man kan inte klara allt!!
Du får vända på det, tänk vad mycket eleven kommer att lära sig och tänk vad mycket mer tid det kommer att finnas till resten av klassen och att lära dom!

Du måste ge allt tid! Det blir bättre!
Ibland behövs det att man bryter sitt vardagsmönster - du har juh flyttat.
Du kanske ska orka ta dig iväg på något du inte gjort förrut, kvällskurs, helgkurs!
Låter skit men är nog nyttigt och sånt brukar juh inte vara en evighet 😂😂

Du kanske ska hänga med mig på gitarrlektionerna, den ligger på helgen 😊😊👍👍

Många kramar till dig!! 🌸💙🌸🍀💙

Svar: Försöker tänka att alla tjänar på det men känns ändå som att jag sviker och ger upp. Nåt fel på mig, suck. Tycker jag gett saker tid men hittills har det blivit värre hela tiden, så fort något blir bättre blir något annat sämre. Det mesta är saker jag själv inte styr över. Haha nej tack, att orka ta itu med en kurs det fixar jag inte. Och det räcker väl med att jag spelar piano redan 😂 Tack Elin! Kram vännen ❣️🖤❣️
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej