Påsklov

0kommentarer

Har jobbat en vecka sen påsklovet. Konstigt vad tiden går. Man tänker att nej, nu orkar jag inte mer men man står ut med så mycket mer än man tror. Och man gör det till sin vardag, till något normalt. Sedan ifrågasätter man sig själv och funderar på varför man är så svag. Jamen som sagt, jag har haft påsklov.
 
Hände inte så mycket på lovet. Vilade mycket. Flera dagar låg jag länge länge i sängen och sov och läste. Sedan blev det promenad med Tommy och några dagar mat hos honom. På långfredagen var jag hos moster på lunch, eller familjen var. Sedan var jag hos Tommy. Vi åt ett litet påskbord på kvällen. Det hela förstördes lite av vädret, snöade typ hela natten till fredagen, snö som tur var försvann under helgen men lite låg kvar på gräsmattorna.
 
På lördagen skulle jag ha ätit middag med pappa och syskonen men det blev flyttat (alltid krångel när vi ska ses) så jag åt fondue hos mamma och Conny istället. Låg på soffan och läste mycket. På söndagen tog jag bussen till stan halv 10 för att träffa pappa och syskonen på brunch på Lingonfabriken. Alltid trevligt och gott men blev för lite tid, Josse skulle med bussen redan vid 12. Blev att titta på Filips nya lägenhet, mycket fin, innan vi åkte hem igen. Tillbringade resten av söndagen samt måndagen med Tommy. 
 
Bästa dagen var Skärtorsdagen då jag var barnvakt några timmar. Vi byggde med lego, läste böcker, pusslade, byggde tågbana, gjorde pannkakor och det allra bästa, tog en tupplur på soffan alla tre, såå mysigt. Där satt vi när Filip kom hem, jag med Erik i knät och Bror vid min sida, supermysigt. 
 
 
Tyckte jag vilade mycket och mådde hyfsat under lovet, dock lite låg, ville inte träffa nån eller göra nåt. Tur Tommy hörde av sig för annars hade jag nog sovit bort hela lovet. Det räckte med att komma till jobbet så kände jag mig stressad och mådde dåligt. Men, det är ju alltid skönt att ha lov och jag fick mycket läst, två hela böcker. Det var härligt. Längtar till nästa!
Ledig, Lunch, barnvakt, ensamhet, familjen, fasters älsklingar, påsk, påsklov, stressad, ångest,

Kommentera

Publiceras ej