randigt & glittrigt grönt

3kommentarer

Tillbaka på jobbet efter att ha legat på soffan måndag och tisdag. Under gårdagen, mellan tupplur, huvudvärk och serier gjorde jag ett nagellacksprojekt. Har bara gjort det en gång tidigare för det tar sån tid. Vet inget namn på det. Vill ni se förra manikyren med lite mer bilder hur jag gjorde finns det här. Man målar lack på plast eller som mig på en konad stämpeldyna och låter det torka. Sedan klipper man lacket i mindre bitar, stryker på lack på nageln och lägger på bitarna där.
 
Denna gång blev det bara blankt lack och så två olika glitterlack till bitarna. Så detta är mitt bidrag till Karins gröna onsdag.
 
Lacken är Masie Shine - Golden Goose samt Smitten Polish - Pink Goes Good With Green.
 
 
 
Kan inte säga att det är min bästa manikyr, speciellt inte när jag tittar på bilderna, men i verkligheten trivs jag riktigt bra med den. Sen är det så att jag gillar glitterlack men tycker de är alldeles för jobbiga att ta bort så detta passar mig perfekt, att bara ha små bitar av glitter på naglarna.
 
godnatt
Maisie Shine - Golden goose, Smitten Polish - Pink Goes Good With Green, glitterlack, grön onsdag, nailart,

3 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

28 Sep 2016 21:49

Kreativt! Kul idé!

Svar: Tack!
Alexandra

Lottsky

29 Sep 2016 06:14

Kul och användbar idé! =) Fina lack dessutom.

Svar: Tack, ja det är kul och bra när man är darrhänt och inte kan måla raka fina streck =)
Alexandra

ingegerd

29 Sep 2016 06:54

verkligen en kul ide!!=)

Svar: Tack, ja visst är det! Kan inte minnas var jag såg det första gången men gillar det =)
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej