Prickigt & grönt

3kommentarer

Är genomförkyld och deppig. Har knappt kunnat prata i två dagar, idag är halsen bättre men då har jag hostat istället. Varit helt slut dessa dagar. Men eftersom vi inte ska ta in vikarie utan täcka upp för varandra vilket gör att man går miste om planeringstid så kämpar man sig ju till jobbet så länge det går. Har varit så matt att allt har gått i slow motion och jag har dessutom fått be min elevassistent om hjälp för att hämta saker och så för jag har inte orkat, vilket verkligen inte är min stil på jobbet. Idag gick jag dock hem tidigt, orkade inte sitta med på mötena. Så vid halv 4 låg jag på soffan och sen sov jag två timmar. Var nog vad jag behövde för jag är lite piggare nu.
 
Så till naglarna. Haft fyra prickiga manikyrer senaste månaden. Varit typ fransk manikyr men med prickar. Det är enkelt att fixa, tar inte så mycket tid och det blir inte så mycket att städa upp runt nageln.
 
Missade att fota en av dem men här är de andra. Den nuvarande är denna som jag deltar i Karins gröna onsdag med är den första.
 
Här använder jag lacken Smitten Polish - Enchanted Forest, Essie - Licorice och OPI - 4 in the morning.
 
 Även här använder jag Essies svarta och OPI:s gråsvarta. Det glittriga är Candice från Shimmer.
 
 Det rosa, blå och gula lacket är Oriflames Blue BRZ, Mango splash och Strawberry och det blåglittriga är Zoya - Charla.
 
// Tomheten efter min lilla kattbebis är enorm. Har inte berättat för kollegor och vänner än, inte orkat, så häromdagen sa någon att jag skulle åka hem och kela med Baloo, började nästan gråta. Måste städa undan alla hans saker...//
Essie, OPI, Oriflame, Smitten Polish, dotticure, fransk manikyr, förkyld, grön onsdag, nailart, sorg,

3 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

21 Sep 2016 22:21

Jättefina manikyrer! Krya på dig!

Svar: Tack så mycket! Mår lite bättre idag.
Alexandra

Elin

21 Sep 2016 22:36

Intressant att jag precis bloggat mina blåprickiga naglar. 😘😘😘😂😂😂
Jag tycker du ska berätta för dom som inte vet. Håll det inte för länge för dig själv 💖💖💖 många kramar och kryakramar till dig!!!! 💖💖💖

Svar: Du går framåt med stormsteg 💙 💜 Ja, jag vet suck...tror det blir ett inlägg på Fb imorgon, orkar inte säga det till alla. 😢 💚💛
Alexandra

ingegerd

24 Sep 2016 22:33

snygg manikyr!!

Svar: Tack!
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej