Igen och igen...

0kommentarer

Borde inte bli förvånad, när livet är jobbigt så blir jag förkyld. Förra året var jag ju lite förkyld typ oktober till mars. Och nu är det igång igen. Haft rejält ont i halsen sen i lördags och idag blev jag även hes, blev nog lite överansträngd efter allt pratande på jobbet. I två dagar har jag känt mig febrig och igår gick jag hem direkt efter lektionerna vid tre och låg på soffan med en filt hela kvällen. Hjälpte dock inte för jag har känt mig sämre idag. Även varit yr idag. När jag skulle dra ner världskartan kändes det som jag skulle svimma så fick stödja mig på pekpinnen. Efteråt sa jag till min elevassistent att jag kände mig lite yr förut. Då sa han att han såg det, trodde att jag skulle falla ihop. Han har varit så snäll och fixat betydligt mer än han måste. 
 
Hoppas det vänder snart för jag orkar inte jobba så här. Var hemma då, tänker ni. Ja det borde jag vara men det är svårt när vi helst inte ska ta in vikarier. Vet ju att man ställer till det för sina kollegor genom att vara hemma. De andra får gå in på sin planeringstid och jobba dubbelt utan extrabetalt. Känns inte sjysst. Får vila i helgen.
 
I måndags hade vi en tuff dag med utbrott och labilt beteende hela dagen. Både assistent och jag var helt slut när vi gick hem. Jag kände mig lite överväldigad av både jobb, förkylning och ensamhetskänslor så fick en rejäl dos ångest på jobbet och sedan igen när jag satt och väntade på bussen. Svårt att andas, panik, otillräcklighet... Gick över sen när bussen kom och busskompisen satt där så jag fick nåt annat att tänka på.
 
Onsdag idag. Har varit grymt grått och tråkigt nu i två dagar. Som att leva i en kastrull. Men älskar alla fina färger som finns i naturen nu. Onsdag innebär också säsongspremiär av "Grey's Anatomy" vilket jag verkligen ser fram emot :-)
Höstfärger, Jobbet, ensamhet, förkyld, sjuk, trött, ångest,

Kommentera

Publiceras ej