Biohjärna

1kommentarer

I torsdags orkade  jag inte för att vara ensam hemma med mina tankar så jag gick på bio. Tack för att ni börjat sända igen! Såg "Miss Peregrines hem för besynnerliga barn". Den var bra, perfekt för att sysselsätta hjärnan!
 
För hjärnan behövde sysselsättas. Fick nämligen ett samtal från veterinären i torsdag fm. Att jag hade en urna att hämta. Usch. Så spenderade mycket tid åt att fundera på hur jag skulle göra och klara det. Ringde mamma men de skulle iväg (hon hade följt med om jag bett henne), pappa var på resa och jag har lite svårt att be vänner om tjänster. Så i fredags klev jag av bussen, mumlade för mig själv att det kommer bli bra. Gick in, hämtade kartongen och gick hem. 
 
Hela vägen hem fick jag anstränga mig för att inte bryta ihop. Men tänkte att det är ju lite pinsamt att gråta i dagsljus på öppen gata vilket fick mig att hålla ihop. Tills jag kom hem iaf. 
 
Igår firade vi mammas födelsedag, fyra dagar för tidigt. Vi var i sommarstugan, fick sallad och äppelpaj. Pappa, Kerstin kom direkt efter sin resa, mormor och jag fick åka med Eva, Elin, Tobbe och barnen kom också. Moster har opererat andra knät så hon stannade hemma, och Majbritt mådde inte bra. Trevligt men ansträngande, för man måste ju vara glad och social. Jag var ganska skör så på kvällen blev det några drinkar med Tommy. Hade behövt fler men var bättre än inget.
 
Imorgon är det måndag och ny vecka. Jippi!
ensamhet, födelsedagsfest, sorg, älskade katt, ångest,

1 kommentarer

Elin

09 Oct 2016 21:55

Du skulle ringt mig! Jag hade följt med dig 💜💙

Svar: Tack vännen! 💚💛
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej