Helg innan lov=bäst!

0kommentarer

Höstlov. Efter hysterin förra veckan är det verkligen skönt och behövligt att få andas lite lugnt ett par dagar. Helgen spenderades mestadels borta från hemmet.
 
I fredags var dagen hemsk. Torsdag och fredag var elevassistenter sjuk/vabbade så jag var både assistent och lärare. For runt som en galning. Hade typ tio minuter rast vardera dag då en annan assistent tog eleven på rast. Dessutom blev det lite rörigt efter idrotten så jag var helt slut. Hade massor att göra så kunde inte ens åka hem, slutar ett men brukar åka hem tre, i fredags blev det vid fem. Hade bestämt träff med Tommy så var bara att ta en vilostund på 30min och sen åka ner till honom på verandan. Bjöd honom på födelsedagsmiddag. Var mysigt, vi fick förrätt och en drink av Myriam som äger stället. Vi pratade, Fia kom, pratade mer, drack. Livsfarligt med cider för 45kr. 
 
I lördags följde jag med pappa när han åkte till mamma och Conny för att fixa några plåtar på deras sommarstuga.
 
 
Gick en sväng med Rocky, blåste halv storm men var soligt och fint med alla höstfärger, innan pappa och jag åkte hem till honom. Vi tog ett glas vin innan vi åkte båten in till centrum och åt middag med mamma och Conny. Jag stannade kvar, drack cider och spelade yatzy med Myriam. 
 
 
I söndags ville jag inte heller göra nåt. Åkte ner och åt på verandan, sista dagen de hade öppet. Jag hade bestämt mig för att gå på bio, "Dr Strange" gick. Var en bra hjältefilm med mycket humor. Blev att återvända till verandan efteråt. Fia, Myriam och jag spelade yatzy, pratade och drack cider i ett par timmar. Var mysigt! Kommer sakna det nu när de stänger, är en stämning där som passar mig, mer avslappnad än på de andra matställena. 
 
Ja, det var helgen. Mycket cider blev det. Älskar helgen innan lov. Bästa som finns ;-) 
Bio, Dr Strange, Födelsedagsmiddag, Höstfärger, Yatzy, ensamhet, skärgården, vänner,

Kommentera

Publiceras ej