v.21 :-o

0kommentarer

Tiden går sjukt fort och det är bara sex vanliga skoldagar kvar innan elevernas sommarlov.
 
Den här veckan har varit tuff. Oro, haft ångest och så tog ett utbrott den lilla energi jag hade kvar. Efter lektionerna låg jag på soffan på jobbet och grät, pratade med en kollega, läste och sedan var det dags för kulturkväll. Helt ärligt förstår jag inte hur jag överhuvudtaget orkar stå och ännu mindre faktiskt le och vara trevlig. Mirakel kan tydligen ske. Förra årets kulturkväll var också en katastrof för mig, hade haft ett långt samtal med en förälder som skyllde massa saker på mig, väldigt jobbigt. Då grät jag i köket en stund, första gången framför kollegor... Nåja, själva kulturkvällen var jättetrevlig, elever uppträdde med sång och dans, det var stationer med tipspromenad, memory mm. Temat för kvällen och året är författare.
 
Resten av veckan knallade på. I torsdags var vi i naturrutan och grävde upp saker som legat i jorden i fem månader. Var intressant, visste inte att bananskal blir tunt som papper och beiget innan det bryts ner helt.
 
Sov bort det mesta av fredagen men så igår var jag till stan, inte varit sen sportlovet. Träffade Filip, Erik och Jens för lunch, thaibuffé, mums. Sedan blev det fika med Johan, mums igen. Roligt att träffa dem och speciellt lille Erik är ett riktigt gladpiller. Behövde verkligen det.
 
 Kallar denna bild, bebis vs vattenmelonen och vattenmelonen vann. Haha hela Erik, stolen och duken var rödfläckiga och blöta. Men gott var det!
 
 Svårt att se kanske men när Johan och jag fikade tog jag minisaker, biskvi och chokladtarte, som båda fick plats på ett litet tefat. Goda och söta. Vi hade ett bra samtal, kändes skönt att träffa honom och se att han mår bra.
 
Efter ett par timmar ensam på stan åkte jag hem. Bra dag!
Jobbet, Kulturkväll, familjen, stress, ångest,

Kommentera

Publiceras ej