Mardrömmar

1kommentarer

Som vuxen drömmer jag sällan mardrömmar. Inte riktiga iaf utan mer lätta mardrömmar där tänderna krasar sönder och ramlar ut eller nåt. Men i förrgår natt hade jag en riktig och den var allvarligt skruvad och absurd.
 
Miljön var lite walking dead, som inne i en stad men ändå inte med tomma hus, sand och konstiga byggnader. Fanns inga människor förutom vår grupp som flydde för livet. Vi gömde oss i övergivna hus, lagerlokaler och gamla fabriker, gick ner i trappor med tomma rum åt alla håll, fönster och halvväggar. De som jagade oss var typ människor men kannibaler, tror de hade vampyrtänder. Vi sov några timmar på ett kallt cementgolv och så bar det iväg igen.
 
Fienden var oss hack i häl när vi en kväll kom till ett öde hus uppe på ett berg, såg precis ut som mormor och morfars hus invändigt. Vi gick upp på övervåningen. Vi försökte fly genom balkongen men det var för högt och fienden flög runt och hotade oss. 
 
Därinne hittade vi förpackningar med yoghurt. Sedan upptäckte vi att yoghurten var gjord av människor, kor och råttor (tror en av fienden bytte sida, var inne med oss och berättade det). De flesta tyckte det var äckligt och vägrade äta men några av oss åt. Då märker vi att när man ätit mycket yoghurt så gör den att man kan flyga, bara man höjer armarna som stålmannen. Vi diskuterade om vi kunde fly ifrån fienden genom att flyga ifrån dem. Vi provflög lite inne. Men vi visste inte hur länge och mycket man kunde flyga, eller om vi kunde bära med oss de andra, så vi vågade inte kasta oss ut i mörkret.
 
Nästa dag hade jag bestämt mig för att äta mer yoghurt och fatta mod och packa med mig de andra och flyga iväg. Helt plötsligt är två av mina kollegor med i gruppen och den ena säger (lite typiskt henne), men det kanske inte är du som ska få äta och flyga idag eftersom du inte vågade igår. Sen vaknade jag.
 
Vissa saker är lätta att tyda. Busskompis sa att just att flyga brukar betyda att man är fri och glad vilket jag inte riktigt känner stämmer. Men han kom även fram till att drömmen var dubbel, jagad och att flyga. Har någon en förklaring så varsågoda!
 
Drömde även att jag skulle hem till en jag känner men hittade inte. Jag gick och gick, det var mörkt, små grusvägar och korsningar överallt. Hände mer men minns inte. Denna dröm känns dock lättare att förstå. Jaja, lycka till att tolka min twistade hjärna.
drömmar, ensamhet, sorg,

1 kommentarer

Elin

20 May 2016 22:06

Tänderna, tror det har med tandlossning att göra. Har läst det någonstans. Länge sedan jag drömde det nu brukar kännas konstigt i munnen hela dagen efter tycker jag 😲😲
Jag brukar inte drömma mardrömmar heller men när jag gör det brukar det vara barn inblandade, 👎👎👎🙊🙊🙊


Svar: När jag drömmer om tänderna så vaknar jag ofta av att jag har ont i käkarna efter att ha bitit ihop för hårt. Förståeligt att barn är med i dina drömmar, fy. Kram
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej