Ge upp?

1kommentarer

Ibland, ganska ofta faktiskt, vill jag bara ge upp. Lägga mig ner och vägra resa mig. Handlar inte bara om sorg utan om en lååång period av för mycket. För mycket arbete, för tunga dagar, för mycket dåliga tankar, för lite stöttning, för mycket ensamhet och framförallt en väldigt stor trötthet. 
 
Men jag gör det inte. Går på solidaritet och pliktkänsla. Men mår skit under tiden. Undrar ibland varför jag inte säger ifrån men konstaterar sorgligt att jag tänker att jag inte förtjänar bättre, att det är bättre att jag mår skit än att någon annan gör det. 
 
Jaja. Skitsamma. I lördags bjöd jag mormor på fika i centrum. Tyckte hon behövde komma ut lite. Gick lite i affärer också så hon köpte sig en ny jacka och så blev det te och smörgås hon henne. Trevligt ❤ Idag var mamma, moster, mormor och jag på restaurang och åt middag. Har hon inte gjort på flera år för morfar tyckte det var jobbigt med mycket folk pga sin parkinson. 
 
Är jobbigt att umgås men samtidigt känns det bra....
Godnatt 
Parkinsons, ensamhet, trött, ångest,

1 kommentarer

Elin

07 May 2016 18:15

Jag önskar du kunde se på dig genom mina ögon. Jag önskar att du skulle se att du är värd det bästa!
Man får och kan inte alltid vara starkast utan man måste sänka kraven på sig själv och nu tycker jag det är dax att du gör det!
För mycket jobbigt en lång tid, detta eviga kämpande, du måste tänka på dig själv, tillslut slutar kroppen att fungera om du går på reserven för lång tid!

Då har du en dubbelt såå lång väg att komma tillbaka på.

Jag önskar att du kunde se dig själv genom mina ögon.
💖💖💖 var inte för stark 💖💖💖

Många styrkekramar till dig

Svar: Du är så fin kära vän! Tack 💜💙💚💛
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej