Trött helg

0kommentarer

Återigen är det söndag och jag borde sova, en timme sen jag gjorde mig i ordning men för mycket som far runt i huvudet.
 
I fredags åkte pappa och jag upp till morfar. Mormor var där också och vi fikade. Pappa tyckte det var jobbigt att se morfar sådär, ja vem fan tycker inte det?! Vi skulle ha ätit födelsedagsmiddag också men helt plötsligt ville han ändra och äta på lördagen istället. Hade ju redan väntat två veckor på att han skulle ringa och säga grattis så är ju inget att vänta en dag till. Blev att sova bort typ tre timmar i soffan istället.
 
Så blev det lördag. Träffade Lina för brunch. Blev ovanligt lite sagt, energin räckte inte till riktigt. Tog en liten promenad med hennes vovve också innan jag gick en sväng till morfar. Mormor hade gått hem så var bara han och jag. Jobbigt...hörde inte allt han sa, sämre än vanligt och jag kände mig så liten, vill mest gråta. Sen kom alltså middagen med pappa. Var helt okej, men han kommenterar vissa saker som känns jobbiga och samtalet kretsar kring det han vill. Lyssna är inte hans grej. Men fick god mat samt fick sällskap hem en bit av honom och Rocky. 
 
Eftersom det var Earth Hour 20.30-21.30 släckte jag ner i lägenheten. Vet att klockan blev halv tio men sen sov jag.typ 1,5h. Fattar inte att jag är så trött.... 
 
Idag har det varit en riktig hemmadag. Invigt hänggungstolen för i år. Blev två timmar med läsning, gungande och lite sol, sen låg jag på soffan med katten, jag har sett film, ätit en massssssa och så avslutade jag kvällen med hallonsoda och tre avsnitt av Grey's. Känner mig väldigt låg, trött och ledsen. Mycket skit i huvudet just nu... Jaja bara att kämpa på. Fyra dagar sen är det påsklov...som om det nu skulle hjälpa...godnatt...
Födelsedagar, familjen, helg, ångest,