Blå ny måndag

2kommentarer

Igår gick jag till morfar en sväng. Mormor var där. Vi pratade lite. Sen blev det en lunchdejt med kära Elin. Var mysigt att träffa henne och bebismagen. 3,5h senare var vi mätta och hade gått igenom alla samtalsämnen i världen, typ. Vi träffas inte så ofta men när vi gör det så känns det som igår och vi kan prata om allt. Tack vännen! 💜
 
Men nu är vi här för att delta i Emelies Blå Måndag. Denna gång har jag faktiskt ett nytt lack att visa, har nämligen köpt några lack av Karin på Vacker och underbar
 
 
Detta är Nfu Oh nr.526. Ett mörkblått lack med mycket glans. Tyvärr ser man inte det vackra lika bra på bilderna som i verkligheten, färgen stämmer bäst med den nedre bilden. Det var lätt att måla med, gillar den smala penseln, särskilt bra för mig med små naglar. Är två lager utan överlack.
 
Dock satt lacket inte så bra och bilden nedan är efter ett dygn. Märkte dessutom att det färgade av sig, flera barn har nu läxor med blå streck på, ooops :P . Blir att lappa lite och måla ett överlack, för detta vill jag använda i fler dagar!
 
 
Blå Måndag, Nfu Oh nr.526, vänskap,

2 kommentarer

Lottsky

14 Mar 2016 21:25

Gillar att färgen är lite "dammig." Nfu Oh har fina krämlack överlag. =)

Svar: Färgen är fin men svårt att få rätt på bilderna tyvärr. Är djupare blå i verkligheten. Enda krämlacket jag har än så länge. Sitter dåligt dock.
Alexandra

Marina

15 Mar 2016 21:43

Fin färg! Nfu.s lack vill man ju ha bara för flaskorna, så himla fina!

Svar: Precis, älskar flaskorna!
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej