Sommarlov

0kommentarer

Äntligen har det kommit, sommarlovet, semester, ledigheten, vacationtime! 
 
Den här veckan började med två dagar med möten, att diskutera raster, scheman, tjänster, regler mm. Sedan fick vi egen tid, onsdagen samt halva torsdagen sedan hade vi arbetat in halva torsdagen samt fredagen. Blev dock så att några av oss jobbade lite längre. Jag ägnade en dag förra veckan åt biblioteket och så en dag åt beställningar mm så hann inte göra något åt mina egna saker. Så arbetade kvar 1,5dag för att äntligen, efter 6år, hinna rensa mina pärmar och dela upp dem i ämnen inte klasser. Sedan har jag inte hunnit rensa och städa mitt skrivbord samt klassrum på två år så gjorde det med. Mycket nöjd. Skönt dessutom att arbeta när man får göra saker i sin takt och hinna göra klart en sak innan man måste ta itu med nästa istället för 100 saker samtidigt.
 
 
 
 
Malin och jag avslutade veckan med lunch på verandan kl.14 och sedan åkte vi hem. Smärtar mig att säga att hon bestämt sig för att sluta och byta kommun. Har varit mycket skit här och hon har helt enkelt tröttnat. Är fler som har det och byter kommun. Hoppas de som bestämmer tänker till och kanske ändrar stil, annars kommer ännu fler försvinna. Kommer sakna henne...
#skolanförst, Sommardagarna, Sommarlov, lärare, semester, stressad,

Kommentera

Publiceras ej