naglar & frustration

0kommentarer

Chockande nog så har mina naglar varit enbart målade i genomskinligt baslack länge nu. Hade svart nagellack på morfars begravning annars är det massa många veckor utan färgat lack. Målade dem faktiskt lila och gula för typ en månad senad men tog bort det samma kväll, blev dels fult och så kändes det bara fel, så fel. Hoppas sommaren ska råda bot på denna bleka nageltid, håll tummarna!
 
De två jobbdagarna efter skolavslutningen har jag mestadels ägnat åt biblioteket. Har gallrat lite böcker, tagit bort dem ur boklistan, lagt in nya böcker och sorterat in dem. Andra dagen hann jag även städa lite i klassrummet. Största projektet blir att städa på skrivbordet för det har jag inte hunnit på två år. En av alla saker jag känner stor frustration runt.
 
En annan är detta med förstelärare, att vissa lärare är så mycket bättre än alla andra. Problemet som blir där är också att förstelärarna inte får tid för sina nya uppdrag vilket gör att vi andra måste ta över endel av deras vanliga uppdrag. Menar att jag får mer jobb för att vissa kollegor väljer att plugga eller bli förstelärare, tycker inte det känns rättvist. Speciellt inte när min löneökning hamnar väldigt lågt (inte så konstigt iofs, inte haft lönesamtal i år och chefen har inte besökt några klassrum, så frågan är ju vad lönen grundas på överhuvudtaget).
 
En annan är detta med ansvarsområden. Gör ganska mycket för min arbetsbörda. Jag har ganska många ansvarsområden, biblioteket (vilket innebär städa, och beställa böcker), inköp för 4-6, kulturansvarig (vi är två egentligen men bara jag som gjort något vad jag vet), då ingen annan tog postväskan så har jag även tagit hand om den (inte ens när jag var sjuk kunde någon annan ta hand om den), jag mailar vaktmästarna och skriver APT-protokollen (även mailar dem nuförtiden eftersom det inte blev gjort...). En kollega delar ansvaret för avslutningar, vandringar och media vilket innebär att större delen av året behöver personen inte göra någonting medan mina områden ska utföras hela tiden och jag är dessutom ensam. Kanske återigen bara jag som är känslig men detta är saker till stor frustration för mig, uppepå allt annat...
 
Vet inte, känner mig bara så trött och frustrerad typ hela tiden. Kanske därför min första medvetna tanke i fredags morse var skit vad ont i huvudet jag har. Trodde det skulle sprängas, blev bättre under dagen med treo men försvann inte helt. Sovit har jag gjort mycket i helgen också, tänker att det med är en konsekvens av min frustration... 7-8 timmar per natt fredag och lördag, tog två tupplurer igår på kanske en timme allt som allt och ändå ganska trött. Ja, vi behöver semester. Lite vånda inför morgondagens möten men annars så är vi nära nu...
 
arbetsbörda, frustration, förstelärare, lön, löneökning, sorg, stressad,

Kommentera

Publiceras ej