VAMS idag

0kommentarer

Inte ofta det händer men idag kör vi VAMS (=vård av mig själv). Igår efter middagen fick jag nämligen ont i magen och det började bubbla runt. Först tänkte jag att det var för att maten hade varit lite stark, får lite problem med magkatarr ibland, men sen började jag må illa. Blev aldrig ordentligt magsjuka men det onda och illamåendet satt kvällen, natten samt morgonen. Mår okej nu men magen är fortfarande lite upprörd. Därav VAMS-dagen. Har bara vilat, tittat på tv, läst och suttit vid datorn. Hyfsat skönt faktiskt. Har så mycket att göra på jobbet att det här blev rena semestern :P
 
Annars då? Snart helg igen. Förra helgen var så himla tråkig. Var lite låg, tänkte på jobbet och så var det halt och snöigt så jag ville inte gå ut heller. Var med till mormor och morfar på lördagsförmiddagen på fika (vi skulle åka 10.20 och jag vaknade 10.08, inte så kul, men jag hann).  Annars tittade jag mest på tv och läste. Men vid ett tillfälle blev jag så uttråkad att jag till och med diskade, plockade och dammsugade. Nog för att det behövdes men sällan jag gör det "frivilligt" ;) Nåja, hoppas på en bättre tur den här helgen, med tanke på att jag blev lite ledig idag så känns det som att den blir bättre :D
 
Dags att återgå till min bok. Läser "Silkesmasken" av Robert Galbraith (pseudonym för J.K.Rawling). Det är andra boken om privatdetektiven Cormoran Strike. Han förlorade sitt ben och tvingades därmed fick avsluta sin karriär som soldat. Han har det ganska tufft ekonomiskt och är lite mörk till sinnet. Efter första boken, "Gökens rop", blev det lite bättre och nu har han några intressanta fall varav ett är en mystisk och konstigt mordhistoria. Böckerna är spännande men jag är inte jätteimponerad. Känns som att hon styr till språket mer än det behövs, som att hon vill visa att hon är en superseriös vuxenförfattare. Texten blir invecklad och i slutet av ett stycke undrar jag ibland, vad var det hon ville säga? För hon börjar säga en sak och så kopplar hon in tio saker till. Böckerna är spännande och jag gillar karaktärerna, men som sagt, önskar att hon skrev på ett lite rakare sätt. Nån som läst dem?
 
xoxo
Gökens rop, Robert Galbraith, Silkesmasken, helg, sjuk,

Kommentera

Publiceras ej