Grön Ny Onsdag

2kommentarer

Åter onsdag och denna vecka är det dags för mig att vara med på Karins Gröna Onsdag. Är ett tag sedan för jag har inte köpt något nytt grönt på länge. Men igår var jag hemma sjuk och då orkade jag iaf testa en ny nailart som jag stirrat på ett tag på instagram och youtube, vet dock inte vad den heter.
 
Man lägger tjocka lager av nagellack på plast eller på en stämpel (plast har inte funkat för mig så blev min Konad-stämpel). När lacket torkat plockar man bort det med hjälp av pincett eller liknande och klipper sönder det i småbitar. Sedan lackar man naglarna med ett baslack och lägger dit småbitarna så som man vill ha det medan lacket är blött och så ett överlack sedan är man klar. För att vara första försöket är jag mycket nöjd (enda kampen var att få allt att sitta kvar så blev ett extra lager med överlack).
 
 
 
Lacken jag använt är Essie - licorice som bas, småbitarna är av Pretty Polished - Dresden Doll Diamond, rainbowhoney - sparkling agave samt Zoya - Chita och så två lager av Oriflames överlack uppepå allt.
 
 
 
 
Är nöjd med manikyren. Är ju lättare att fixa än att måla på fri hand, inga darriga streck här inte. :P
Och detta med att arbeta tredagarsveckor, det känns som en ypperlig idé, eller iaf en vecka per månad borde vara kortare. Man håller sig piggare, är bättre lärare och gladare :D
 
Titta gärna in hos Karin för fler gröna manikyrer.
Ha en bra vecka!
Essie - liquorice, Oriflame, Pretty Polished - Dresden Doll Diamond, Zoya - Chita, grön onsdag, nail art,

2 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

27 Jan 2016 21:26

Wow så läckert! Kul teknik, måste testa nån gång!

Svar: Tack, ja jag blev jättenöjd. Kul med en teknik som alla klarar, även vi som är darrhänta :-D
Alexandra

Lottsky

27 Jan 2016 21:58

Wow, så läckert. Det måste jag våga mig på någon gång när det finns gott om tid. =)

Svar: Tack, ja blev som sagt mycket nöjd! Det som tog tid var ju att göra småbitarna annars gick det hyfsat snabbt och smidigt.
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej