Pyssel & mys ❤

0kommentarer

Veckan har väl varit som alla andra, typ, men inneburit lite extrajobb också. I måndags hade vi Lucia så då var jag hemma kvart i 8. I onsdags var det obligatorisk julfest. Jättetrevligt med lite julmat och lekar men krävande (tar mer energi än vanligt att vara i sociala sammanhang, gick ifrån några gånger och tog lite luft). Var hemma kl.22. Sen var Petrus ledig i torsdags så då var jag både assistent och lärare. Helt okej dag men så trött efteråt att jag satt i mörkret i personalrummet en timme med min tekopp istället för att jobba. 
 
Så igår bestämde jag mig för att åka från jobbet när jag slutade. Petrus var så snäll att jag fick åka med en bit för att kunna ta första bästa bussen till stan. Handlade lite julklappar och sedan var jag med Filips familj hela kvällen. Åkte hem halv 9. Vi pysslade, pratade, åt pizza, tittade på film och myste med välling. Bror var mest med Chris men Erik var mest med mig. Han satt i soffan, frågade om han ville komma till mig så få kröp han upp i mitt knä. Där satt vi och tittade på "Minions". Satt kvar trots att Chris kom upp. Men när hon gav honom flaskan med välling kröp han över till henne. Faaaast tog bara några minuter så kom han till mig igen. Så himla mysigt blev så glad! 
 
 
 
 
 
Chris och jag pratade en hel del också. Filip var bara hemma en stund för han skulle jobba och sen kom han hem en timme innan jag gick. Men trevligt att ses!
 
Idag har jag softat men nu ska jag ta mig till centrum för lite handel. Sen kanske jag hamnar i Tommys soffa igen. Antagligen, ganska säkert ;-) Vi trivs ju i varandras sällskap och det är skönt för oss båda att slippa vara ensamma några timmar.
 
Önskar er en trevlig lördag! Sista före jul :-o 
 
Jobbet, ensamhet, familjen, faster älsklingar, jobbfest, julklappar, vänskap,

Kommentera

Publiceras ej