Nyår 2016

0kommentarer

Jaha, så var det helg igen och inte vilken helg som helst utan nyårshelgen. 
 
Veckan har inneburit lunch, promenad och prat med lillebror (äntligen), lunch och terapi med Malin, fika och tre filmkvällar med Tommy, lunch med pappa, Johan och Kerstin, några timmar på fiket med bok och mobil samt en rad promenader (de flesta på sena kvällar på väg hem). Har inte läst ens hälften av vad jag brukar men har fortfarande svårt att fokusera på boken... Väldigt skönt att vara ledig iaf :-D 
 
Igår tvingade Alex till sig middag hemma hos mig. Gjorde rostasfilé med sötpotatismos, fräst rödkål, lök, champinjoner samt tomater i vin, soya och creme fraiche. Efter flera glas rödvin blev det en tripp till krogen för lite mer dricka. Där satt Tommy med några vänner. Blev en bra kväll!
 
 
Idag gick jag till viken för att handla. Mötte Tommy så vi tog en liten promenad och sen blev det två filmer hos honom innan jag fick hem vid 7. Mysigt. Nyårsmiddagen blev oxfilé med frästa champinjoner, rödkål, lök, spenat och granatäpple. Gott! Känns dock ensamt. I år har jag inte ens en katt som sällskap. Minns förra året. Baloo var rädd när det smällde som värst och låg i garderoben då men han låg hos mig typ hela dagen och kvällen. Sen kom han fram när det var sovdags, så mysigt. Att vara hemma känns mycket ensamt...
 
 
Hoppas ni har en trevlig nyårsafton med god mat och bra sällskap. Kram 
Rostas, Sötpotatismos, drinkar, ensamhet, nyårsafton, oxfilé, vänskap,

Kommentera

Publiceras ej