ajaj

0kommentarer

Det började för tre veckor sedan. Alltså, har från och till haft problem, när jag stressat, ätit snabbt, men inte som nu. Var på måndagen efter lunchen som jag kastat i mig som jag fick jätteont i magen. Högt upp, molande värk, tänkte direkt på magkatarr (har ju varit mycket på sista tiden). Började med att jag fick stå böjd över bordet jag har som kateder, sen kände jag att jag inte kunde stå så dubbelvikt drog jag fram min stol och satte mig medan barnen fortsatte läsa högt. Sneglade lite på min assistent Petrus och han tittade oroligt på mig som om han var redo att ringa ambulans. Som tur var blev det snart rast så barnen gick ut en sväng. Då kunde jag sitta dubbelvikt en stund och andas. Kunde jobba resten av dagen men enbart för att Petrus var snäll nog att göra det mesta jobbet, gå runt bland eleverna och kopiera papper. Tog ut komp på eftermiddagen så gick hem direkt efter lektionerna. Den första veckan med problemet blev det inte mycket jobb gjort, tillräckligt för att allt skulle flyta men inget extra som jag hade behövt...
 
Resten av veckan fortsatte så. Smärtan var inte akut längre men ont när jag åt, ont när jag var mätt, ont när jag var hungrig. Gick liksom inte att vinna. Åt nån enklare halsbrännetablett under tre dagar som hjälpt förut, men inte nu. Och ni skulle hört mig, rapade hela tiden, menar hela tiden, hade tur dock att jag slapp uppstötningar, fast ibland kändes det som att jag skulle kräkas istället för att rapa...underbar vecka. På fredagen gick jag till apoteket och köpte en starkare medicin. Den dagen jag fikade med Tommy och åt middag med Lina. Äta går bra men efteråt. Vi hade sällskap hem till min gata och jag som är van att gå ganska fort fick gå mycket långsamt och ändå stanna och stå dubbelvikt några gånger. Sjukt.
 
Ja, sen har det varit så. Jag har inte haft akut ont men molvärk och rapat mycket, dock har det minskat massor under de två veckor jag åt medicinen. Känt tydligt dock att så fort något hänt, som jag stressat, så har besvären blivit värre (den här veckan har jag fått ligga på soffan och vila två gånger för att jag haft ont. Så jag behöver ju inte fundera på varför jag har ont iaf :P (Lite intressant, när jag var hos Malin så pratade vi om lite allt möjligt, så började vi prata om jobbet och då sa hon, nu har du börjat rapa. Sen kom hennes barn och då blev det annat prat och efter några minuter hade jag slutat rapa...) Stod dock att man bara fick äta tabletterna i två veckor så slutade i torsdag, vilket inte var någon bra idé. På fredagen, efter en vecka med mycket kaos, ökade rapningarna och jag hade svårt att stå upprätt efter maten, så igår började jag med en ny kur.
 
Känner att detta med magen har tärt på mig. Liksom en ständig påminnelse om att jag inte mår riktigt bra för tillfället. Känns ännu tyngre. Fördelen dock är att jag på typ två veckor gått ner över tre kg. Jag som i vanliga fall äter när jag mår dåligt kan ju inte det. Ätit mindre mat också så ja, bara att försöka hålla kilona borta och gör ju inget om det försvinner fler, för jag har ju att ta av (dock inte rätt anledning att gå ner i vikt på men skitsamma) :P Så, nu har jag spytt ur mig den skiten också. Era stackare, blivit en klagomur det här, men behöver det så ni får helt enkelt stå ut.
 
Arbetsmiljö, lärare, magkatarr, vänner, ångest,

Kommentera

Publiceras ej