böcker

0kommentarer

Har blivit en hel del böcker i sommar. Tycker det är härligt, avslappnande och ett bra sätt att fly livet på att läsa. Det finns flera författare som jag återkommer till och har läst en rad böcker av. Lars Kepler, Jo Nesbö, Peter Robinson, Arnaldur Indridason samt Ann Rosman är några som skriver bra och spännande böcker. Jojo Moyes, Dorothy Koomson, Kate Morton, Diana Gabaldon och Marian Keyes skriver om livet, svårigheter och kärleken. Dessa är några av mina favoriter.
 
Men jag uppskattar nog mest att gå in på biblioteket, gå längst hyllorna, titta på böckerna och så välja en. Så gjorde jag när jag hittade en av sommarens böcker. Boken var såå fin att det gick inte att motstå den, att sen få upptäcka att den var riktigt bra det var en härlig bonus.
 
ja, jag vet, jag har världens bästa bokmärke 😀
 
Jag ser mig själv som en allätare när det gäller böcker och jag försöker variera vad jag läser. Allt från deckare, kärleksromaner, historiska romaner, verklighetsbaserade historier till klassiker. Har i sommar läst den historiska romanen "To Kill A Mockingbird - Dödssynden" av Harper Lee som handlar om en liten stad i amerikanska södern. Om en advokat och hans två barn. Han väljer att försvara en svart man som påstås ha våldtagit en vit kvinna vilket väcker våldsamma känslor.
 
På tal om böcker så ska jag nu fortsätta läsa. Just nu läser jag Liane Moriartys "Öppnas i händelse av min död". Handlar om en rad människor liv som binds samman av det förflutna, nutiden, död och hemligheter. 
 
Godnatt 
Arnaldur Indridason, Dorothy Koomson, Harper Lee, Jo Nesbø, Jojo Moyes, Kate Morton, Lars Kepler, Liane Moriarty, Louise Walters, Marian Keyes, Peter Robinson, böcker och läsning,

Kommentera

Publiceras ej