Så var glada påsken slut, slut, slut...

0kommentarer

Vet inte om den varit såå glad men slut är den iaf. Så även påsklovet. Och vad har jag gjort dårå...fikat, lunchat, sovit, sett på tv, läst, promenerat, och så allt det två omgångar till. Har inte orkat vara så social som jag brukar, men träffat två vänner iaf och umgåtts lite. Hade tänkt åka till stan och umgås med Filip och hans familj men energin har inte riktigt räckt till det.
 
Helgen har gått ut på läsning och firande. Igår var jag på bio kl.12 och såg "The Danish Girl", mycket bra! Sen firade vi Connys 60-årsdag kl.15. Var hemma kl.18 och var på bion igen kl.19 för att se "Batman v Superman". Båda var bra, synd att det inte var mer folk där. 70-80kr för en bio är dessutom ett bra pris och med dricka och en stor popcorn är det samma pris som en vanlig biljett går för i stan, typ 120kr. Idag har jag träffat min morbror och hans familj som kom ner från Stockholm för att hälsa på morfar...
 
Sen har jag som sagt läst. Under veckan var det fjärde Millenniumboken som gällde. De tre första är ju skrivna av Stieg Larsson och förra året kom David Lagercrantz ut med en uppföljare. Hört så mycket om att den var seg och ingen bra uppföljare, vilket nog gjorde att mina förväntningar var låga. Men jag älskade boken! Tycker han skrivit en bra fortsättning i verklig Stieg Larsson anda. Så den läste jag långfredag till torsdagen och sedan började jag med en Jojo Moyes bok. Fick närmligen "Arvet efter dig" av syskonen men hade inte läst första boken så lånade den och läste den först. "Livet efter dig" var väldigt bra! Jag har skrattat, svurit och gråtit, gråtit mycket (finns iofs många anledningar till det...). Två böcker på typ 900s under påsklovet är ändå hyfsat, skönt att få fly lite i tankarna...
 
Ledigheten är över, jag känner mig inte utvilad, har fortfarande ont i händerna och det känns som jag skulle behöva sova en vecka till. Men skitsamma för imorgon är det full fart igen, har dessutom ett möte på min timmes planering, känns extra bra :P
Godnatt
Arvet efter dig, Batman v Superman, Bio, David Lagercrantz, Det som inte dödar oss, Födelsedagar, Jojo Moyes, Livet efter dig, Millennium, Stieg Larsson, The Danish Girl, påsklov,

Kommentera

Publiceras ej