familj & kräftor

0kommentarer

I fredags hade jag en riktigt dålig dag. Inte för att det hände något, vi hade skoljoggen, eleverna skötte sig och dagens gick fort. Men jag mådde skit. Vet inte varför men jag gick med en känsla av panikångest hela dagen. Så fort jag slappnade av lite fick jag problem med andningen, tankarna for runt, klumpen i magen spred sig och jag kände mig som ett djur i bur. Känslan brukar försvinna ganska snart men inte den här gången. Först på kvällen efter två glas vin, middag med Lina och ett par drinkar med henne och Tommy sjönk känslan undan.
 
Men helgen har inneburit mer än ångest, som tur är. I fredags fikade jag och mamma2. Vi har inte träffats själva och pratat ordentligt sedan allt började i slutet av juni. Var lite nervös först för att vi inte skulle tänka lika, men det gjorde vi så det kändes bra.
 
Sedan i lördags blev det lunch med pappa, Josse, Filip, Chris och lille Eric (som sov sig igenom hela tillställningen). Lillasyster har jag inte träffat sedan juni så det kändes väldigtväldigt bra att få krama om henne. På kvällen sedan träffades vi igen då vi hade kräftskiva hemma hos mamma2. Dit kom även Jens, så alla syskon utom Johan var samlade samt mina två syskonbarn, vilket kändes jättebra! Vi pratade inte om det som hänt, men kanske lika bra det, men vi hade det mysigt. En hel del lek med Bror samt bebismys med Eric blev det också.
 
 
 
 
 
familjen, fasters älsklingar, kräftskiva, ångest,

Kommentera

Publiceras ej