...tufft...

0kommentarer

Vissa tycker att jag är för pessimistisk så ibland anstränger jag mig och försöker vara väldigt positiv. Slår dock alltid tillbaka på mig och jag mår ännu sämre. Har sagt länge att nu kan det inte bli värre, men visst fasen kan det det. Jobbmässigt har den här veckan varit skit, i stora portioner. Vet inte hur jag ska reda ut det, vad jag kan göra... Känns som att vi lärare vänder ut och in på oss själva för att försöka fixa saker och få eleverna att lyckas men usch vad det sliter på en. Det mesta är dessutom saker som inte borde vara min uppgift att fixa...
 
Jaja bara att bita ihop. Kan dock säga att det är inte mycket kvar av min solidaritet och pliktkänsla, snart sjukskriver jag mig...
 
Har dock varit roligt idag när sexan hade melodifestival. Väldigt duktiga elever som visade upp nummer och dessutom kollegan Åsa som spexade för fullt med ett eget nummer. Hoppas på en bra dag imorgon då vi ska se film samt äta tårta då en elev fyller år. 
 
Godnatt.
#skolanförst, lärare, stress, ångest,

Kommentera

Publiceras ej