helgen innan lovet

0kommentarer

Äntligen lite ledig tid. I fredags blev jag kvar länge på jobbet, slutar 13 egentligen men brukar åka hem 15, nu blev den 16 för jag fixade i bibban. Fått hem nya böcker för runt 15000kr så fanns lite att göra. Lade ut de nya böckerna på bord så eleverna ska se och hitta sina favoriter, på engelska, arabiska, lättlästa, bilderböcker och lite svårare. Roligt jobb, önskar det var mitt heltidsjobb.
 
 
Alltså var jag inte hemma förrän kvart i 5, var jag helt slut. Gav katten mat och sedan lade jag mig på soffan. Tänkte att efter lite vila så orkar jag med kvällen. Sen blev det tv, dator och vid sju fixade jag mat. Stekte en halloumiost och fräste champinjoner, svartkål, lök, zucchini och tomater med balsamicokräm till och en massa rött vin. Älskar den typen av mat, även katten faktiskt.
 
 
 Försökte hitta något på tv att titta på men det gick inte så bra. Var lite lullig av vinet så rastlösheten var borta. Täntke läsa en stund men tydligen så somnade jag och vaknade fem i tolv, över 3,5h sov jag på soffan, typ hela fredagskvällen. Deprimerande. Gick till mamma för att mata deras katt, tog fikat de lämnat åt mig en cola och chokladmuffins, gick hem, tittade lite på tv sen sov jag igen. Sovit mycket hela helgen, men eftersom jag är ledig nu så gör det inte så mycket.
 
I lördags slafsade jag runt hemma till typ två innan jag gjorde mig i ordning för en promenad runt viken. Stannade på cafét för en kaffe och en tiramisu-kaka. Väl där skrev Tommy till mig, de hade sett mig gå in, så slutade med att jag tillbringade några timmar på verandan ihop med dem. Trevligt. Handlade lite och väl hemma blev det en rejäl köttbit med frästa grönsaker till middag. Även det väldigt gott.
 
Därefter blev det läsning och "Så mycket bättre". Läste över 200sidor, Jojo Moyes har gjort det igen, underbar bok "Etthundra mil". Rekommenderar den varmt, romantisk men inte till överdrift, om en kvinna med en invecklad familj och dålig ekonomi. Tack Moyes!
Etthundra mil, Jojo Moyes, Så mycket bättre, balsamico, skolbiblioteket,

Kommentera

Publiceras ej