tungt & duokromt

0kommentarer

På jobbfronten är det väldigt tungt just nu. Vi har många elevärenden, det är allt från bråk till barn som mår väldigt dåligt. Bara igår hade jag fem elevsamtal och tre föräldrasamtal på arbetstid, så vid halv nio på kvällen ringde telefonen och det blev nästan 25min i samtal med en förälder. Det är lite tungt med samtal hem för där sitter man avslappnad i soffan och så svarar man i telefonen. Direkt ska man koppla igång hjärnan, lyssna och få fram bra svar och lösningar och när man är klar ska man snabbt släppa samtalet eftersom det är ens fritid. Går sisådär kan jag säga... Förutom problem så tar de nationella proven mycket tid och energi, jag måste tänka bedömning, betyg och hur jag ska lyckas få in allt från lgr-11 i min undervisning för det är verkligen något som känns omöjligt. Allt detta ger en fruktansvärd stresskänsla... Sedan har vi fått veta att en kär kollega ska sluta till sommaren och han kommer lämna ett stort tomrum efter sig. 
 
Men nu lämnar vi all skit bakom oss (i några minuter iaf) och pratar något betydligt roligare. Blev lite sugen på nya lack förra veckan så tittade in hos Edgypolish där det finns hur många som helst. Lyckades dock avhålla mig från att köpa hela butiken. Har länge velat testa märket CrowsToes som gör fina duokroma lack. Valde Asterope. Det är dukromt och skiftar mellan guld, vinrött, brunt, rosarött och brons. Målade med tre lager i tisdags, tyvärr har det lossnat en del redan idag, men jag kanske slarvade med underlaget. Lacket är underbart iaf, de många färgerna skiftar i ljuset samt har ett stänk av småttigt glitter i sig också. Dock är det svårt att fånga på bild men här kommer ett försök. Tycker det är svårt att fatta att det är samma lack på alla bilderna bara olika ljus.
 
 
 
 
 
 
 
 
Asterope, CrowsToes, Edgy Polish, duokromt, stress,

Kommentera

Publiceras ej