grön ny & stressig onsdag

2kommentarer

Ibland undrar jag vart tiden går. Visst vill jag att det ska bli sommar och semesterdags men AAAAHHHH jag hinner ju inte med allt. Vi har flera områden vi måste hinna gå igenom och nu äntligen ska mina elever dessutom få ha sin hemkunskap, vilket är jättebra. Dock försvinner fyra förmiddagar vilket ju ställer till det för min planering... Men nejdå, jag är inte stressad och jag har ingen rätt till att vara stressad.
 
Men nu struntar vi i det och riktar in oss på något betydligt trevligare, nagellack :D Idag har Karin sin Gröna Onsdag och jag är med och för en gångs skull, med något nytt, jippi! Oriflame har nu kommit ut med sin version av sockerlack. De kommer i fem fina sommarfärger rosa, lila, blått, grönt och orange. Naglarna blir som halvmatta sockriga glada karameller som ser väldigt somriga ut. Som ni förstår gillar jag lacken.
 
Blev lite orolig när jag började måla dock för penseln kändes alldeles för vek och färgen verkade inte täcka. Men det var inga problem, fick snart in stilen och det täckte bra på två lager.
 
 
 
 
Sista bilden är tagen ute i dagsljus så färgen stämmer bäst där. Lacket sitter väldigt bra också, målade i måndags, inget överlack, badade igår och idag är det ytterst lite avskavt. 
 
Nu ska jag ta upp min bok, "Sonen" av Jo Nesbø, och sitta här i min hänggungstol och njuta av denna ljumma vårkväll. :-D 
Oriflame, Oriflame- Green, grön onsdag,

2 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

06 May 2015 20:44

Vilken härlig nyans!

Svar: Tack! Jaa, visst är det!
Alexandra

Lottsky

06 May 2015 23:14

Snygg nyans!

Svar: Tack! Ja visst är det, och även mina bleka händer fick lite mer färg så till sommaren måste detta vara perfekt =)
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej