- drömmar -

0kommentarer

Drömmar. I perioder minns jag inget jag drömmer på nätterna men så kommer det perioder när jag drömmer mycket, det är rörigt och jag minns allt eller delar av det när jag vaknar. Har aldrig satt mig in i drömmarnas värld eller på allvar försökt tyda dem. Men vissa drömmar är väldigt tydliga och man behöver inte vara något geni för att förstå dem.
 
Som i natt. Drömde att jag var i en korridor, kändes som skolans korridor med tjocka väggar. Det var fullt med vatten, det gick en bra bit upp på väggarna. Jag och några elever satt i en back, typ gammal drickaback, och jag paddlade för att vi skulle hålla oss flytande och inte sjunka. Man behöver inte vara något geni för att förstå den direkt. Berättade för en kollega som bara, det är ju precis så det är, vi paddlar undan saker för att hålla oss flytande och klara dagen.
 
Så känns det just nu. Att jag precis kan hålla näsan över vattenytan. Det är mycket med att ha en år 6, det är nationella prov med genomförande, rättande och bedömande, och så är det betyg i alla ämnen och stressen över att inte hinna med allt. Sedan är det påfrestande att ha ett gäng tonåringar i klassrummet och det har varit mycket som hänt som jag måste reda i. Som sagt, ibland går dröm och verklighet hand i hand.
 
Gällande drömmar för övrigt så önskar jag att jag hade fler drömmar. Jag har alltid haft tre drömmar i rangordning, bli lärare (vilket jag är), äga ett bokcafé (för feg) och bli författare (för flygande dröm). Frågan är, vad skulle jag göra om jag inte var lärare?
drömmar,

Kommentera

Publiceras ej