grön-turkos bebis onsdag

4kommentarer

Idag är det Grön Onsdag hos Karin och jag deltar med en grön-turkos dragmarble-manikyr. Har sett detta mycket på instagram samt hos Mysimplelittlepleasures. Har testat nån gång förut men blev inte så nöjd. Men efter mycket stirrande på bilder och korta filmer bestämde jag mig för att ge det ett försök till.
 
Meningen var att det gröna skulle gå från ena hörnet till motsatt sida på tippen men det blev inte riktigt så. Tycker ändå att det blev bra, allt blir ju inte alltid som man planerat ändå.
 
 
 
Lacken jag använt är Essie - Blanc som grund, det ljusturkosa är Loreal - Pearl de Jade och det mörkare turkosa är Nfu Oh - 431. Började med ett lager vitt som fick torka, sedan jobba jag med en nagel åt gången. Ett tjockt lager vitt och så droppade jag ut de turkosa färgerna och drog runt färgerna i varandra med en tandpetare.
 
❤ Nu en glad nyhet. I morse runt klockan fem kom lille Erik till världen! Så nu är jag faster till två och Bror har blivit storebror. Grattis! Välkommen till familjen! ❤
Essie - blanc, Loreal - Pearl de Jade, Nfu Oh nr431, drag marbling, familjen, grön onsdag, nail art,

4 kommentarer

CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö

29 Jul 2015 16:40

Jag tycker att din lackning är supersnygg-det var den första jag såg när jag tittade på "Grön onsdag"-linkupen =)

Svar: Åh tack så mycket, vad glad jag blir!
Alexandra

CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö

29 Jul 2015 16:41

Och grattis till brorsbarnet =)

Svar: Tack :-D
Alexandra

Karin || Vacker & Underbar

29 Jul 2015 20:33

Jättefin manikyr! Och grattis! :D

Svar: Tack och tack, mysigt med bebisar :-D
Alexandra

Lottsky

31 Jul 2015 07:20

Grattis! Och manikyren blev jättefin även om det inte blev som du tänkt från början!

Svar: Tack! Kul att du gillade den :-D
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej