städchock =O

0kommentarer

Ifall det finns någon där ute som missat att jag hatar att städa så säger jag det igen, jag HATAR att städa. Verkligen inte vara kapabel till att hålla ordning så även om jag städar ena dagen så börjar det bli rörigt redan nästa dag. Problemet är att nästa lördag ska jag ha ljusparty hemma hos mig och jag bara kaaaan inte visa dem hur illa det är ställt. Så igår städade jag. Inte det vanliga, dammsuga och torka golv, utan rensade och plockade. Tog undan julen (vilket sved, aldrig hänt så här tidigt förut), bytte gardiner i köket (var tvungen att stryka dem lääänge för de så hemska ut), satte fram nya ljuslyktor/dekorationer/lampor, ställde bort saker i förrådet, rensade ut fem kartonger som stod i köket (saker som samlas på hög, post, Oriflame-grejer osv), källsorterade massor, städade uppepå byrån och som belöning för allt detta fick jag pynta vilket är den biten jag faktiskt gillar. Som jag skrev på fb, det finns delar av mitt hem som inte sett dagsljus på månader, eller låt oss vara ärliga, på år! t.ex. hörnet i köket och ovanpå byrån. Haha tyvärr sant. Det jag inte skrev var att vill man se det måste man skynda sig för snart är det tillbaka :P
 
Det var gårdagen. Idag låg jag kvar och läste innan jag gick upp och gjorde typ 30min zumba-liknande träning, åt pannkakor och nu sitter jag här. Ska snart gå till Jessica för en fika. Längesedan vi pratade så det ska bli trevligt. Hon fick ju barn i slutet av november, Freya blev storasyster till lilla Idun. Inte velat säga så mycket till henne hittills, vill inte störa den fina lilla bebisbubblan de alla är i. Finns dock en risk idag att jag inte kommer kunna vara tyst med allt, jobbet, chefen, lillebror, att till och med jag var orolig för mig själv innan jul för att jag kände mig så väldigt låg, så länge... Diskussion om jobbet kan jag iaf garantera att det blir, hon är ju också lärare och har dessutom samma chef...
 
Nej nu är jag sen, dags att göra sig i ordning.
Hoppas ni har en bra helg!!
Partylite, städa,

Kommentera

Publiceras ej