jag, sömnproblem?!?!

1kommentarer

Endast ett fåtal tillfällen tidigare har jag haft sådan ångest för att gå tillbaka till jobbet (när jag hade en väldigt tuff grupp samt när jag var assistent var det fler såna dagar). Nu rörde det sig inte så mycket om eleverna utan mer själva situationen på arbetsplatsen, sen hjälper det ju inte att veta allt man måste göra den här terminen... Var fruktansvärt i tisdags, åt massor för att försöka trycka undan ångesten. Blev inte bättre när en kollega skickade till mig och mådde ännu värre. Vi pratade lite och så erbjöd hon sig att hämta mig på onsdagsmorgonen för att vi skulle kunna åka tillsammans till jobbet, få stöd och en liten pratstund på morgonen. Första timmarna på jobbet gick ut på att hålla ångesten borta så jag skulle kunna vara kvar. Tyvärr vet jag att vi var flera stycken som kände så och även om det är fruktansvärt sorgligt så är det även en tröst.
 
Men som vanligt, när man väl är där så kommer man in i jobbet och det börjar kännas som vanligt, speciellt idag när eleverna kom tillbaka. Ligger dock efter i min planering men det är ju som vanligt. Förstår inte hur man ska få in allt stoff i NO och SO på mellanstadiet, men det är väl bara jag som har problem med det sedan Lgr-11 kom...
 
Har dessutom sovit  fruktansvärt dåligt, varit trött men inte kunnat somna. Natten till onsdag tittade jag på klockan 01.15 sista gången, och under 5h är alldeles för lite sömn för mig. Tyvärr blev det samma sak igår natt. Var så trött att jag sov en timme på soffan och sedan när jag lade mig kunde jag knappt hålla ögonen öppna men kunde ändå inte somna (verkligen inget jag är van vid, brukar somna som en klubbad säl). Så den natten tittade jag på klockan 00.15 sista gången, usch.
 
När man tänker att det inte kan bli värre, vilket jag tänkte innan jullovet, så blir det värre...kul... Förstår ju dock att i det stora hela är mina problem en piss i havet, folk dör i svält och krig, barn förlorar mammor och pappor i cancer och andra sjukdomar.  Dock är det ju så att mina känslor är ju mina och i det jag lever i så är det här stort och jag mår dåligt av det, svårt att bara ignorera då liksom... Men i kväll firar jag för "Arrow" är tillbaka, yeah! Jag har dessutom bestämt mig för att i natt ska jag sova myyyycket gott :D Dessutom så är det redan fredag imorgon!
lgr 11, sömnproblem, ångest,

1 kommentarer

Emma-Väntar tvillingar!

09 Jan 2015 19:47

Tack för din grattis hälsning :)

Kommentera

Publiceras ej